چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
زینک ایرانی نیمسال دوم ۱۴۰۳ به بازار عرضه می‌شود

مدیر شرکت دانش‌بنیان تولید جوهرهای چاپ دیجیتال با اشاره به رایزنی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ از ساخت زینک ایرانی و عرضه آن به بازار از نیمه دوم سال آینده خبر داد.

جلال ذکایی، مدیر شرکت دانش‌بنیان مدیر شرکت دانش‌بنیان تولید جوهرهای چاپ دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت تولید این محصولات، عنوان گفت: استقبال خیلی خوب بوده و تماس‌های مکرری ازسوی مصرف‌کنندگان و نهادهای مختلف داشتیم، قرار بود تا پایان سال جوهر به‌صورت نیمه صنعتی تولید و از سال آینده تولید انبوه انجام شود.

وی افزود: ارتباطاتی که با مجموعه‌های مختلف داشتیم نشان می‌دهد که مردم به دنبال قیمت محصول بودند که همین مسئله نشانه پذیرفته شدن کیفیت محصول در میان مصرف‌کنندگان است.

ذکایی با بیان اینکه ظرفیت تولید شرکت همه نیاز کشور را پوشش نمی‌دهد، ادامه داد: در این مسیر برخی از من سوال می‌کنند که آیا با تولید این محصولات به دنبال محدود کردن واردات هستید؟ که پاسخ من منفی است.

وی تاکید کرد: دو عنصر خیلی کمک می‌کند؛ نخست قیمت و دیگری کیفیت است؛ این دو عنصر برای ما جایی نمی‌گذارد که بخواهیم به دنبال ممنوعیت باشیم، به صورت منطقی وقتی تولید داخلی انجام می‌شود، ناخودآگاه تعرفه‌های واردات افزایش پیدا می‌کنند.

به‌گفته ذکایی، این کار دست تولیدکننده نیست و وزارت صمت به‌صورت خودکار ابتدا تخصیص ارز ترجیحی را منتفی می‌کند و سپس تعرفه واردات را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در صنعت چاپ، محصولات متنوعی وجود دارد که هنوز وارداتی است، گفت: این محصولات همه مصرفی هستند؛ مثل کاغذ، مقوا، مواد اولیه لیبل‌ها و برچسب‌ها. در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به این حوزه وارد شوند و بخشی از کار تولید را به‌عهده بگیرند.

ذکایی همچنین درباره تولید زینک، توضیح داد: برنامه‌ریزی این است که کار ساخت و ساز را از سال آینده آغاز و از نیمه دوم سال آینده ساخت زینک ایرانی و عرضه آن به بازار را شروع کنیم، این کار یک پروژه ملی است که ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری از محل منابع شرکت تامین خواهد شد و مابقی را اگر تسهیلات جذب کنیم به‌زودی کلنگ‌زنی را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: در این زمینه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادند که برای فراهم‌سازی تسهیلات و منابع مالی به ما کمک کنند که امیدواریم عملی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها