سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۹
کتاب «دیویزیون» پس از رفع مشکلات چاپ می‌شود/ روند شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی در قالب نمایشگاه

غرفه «دشمن شناخت» حاصل پژوهش ۱۲ ساله گروه پژوهشی هنری حنیف است. آغاز این پژوهش با بررسی کتاب «عصر امام خمینی» بوده است که حاصل آن را نمایشگاه قرآن ۱۴۰۳ می‌بینیم.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): امسال در نمایشگاه قرآن یک غرفه ویژه «دشمن شناخت» وجود دارد که حاصل پژوهش دوازده‌ساله گروه پژوهشی هنری حنیف است. آغاز این پژوهش با بررسی کتاب «عصر امام خمینی» بوده که حاصل آن را در نمایشگاه قرآن ۱۴۰۳ می‌بینیم.

این گروه هنری‌، مخاطب را از طریق منابع مختلف و به‌روز با دشمن‌شناسی از منظر امام خمینی رحمه‌الله آشنا می‌کند و خطرات حضور صهیونیسم برای اسلام را بیان می‌کند. مجموع گرافیک‌هایی که گروه حنیف در این نمایشگاه ارائه کرده؛ حاصل فناوری‌های به‌روز و اطلاعات جدید است که به‌روزترین آن طوفان الاقصی غزه و همین طور جنگ اسرائیل با فلسطین است.

عباس حق‌خواه به‌عنوان یکی از اعضای تیم پژوهشی این غرفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا مطرح کرد: این نمایشگاه از ۱۴ بخش تشکیل شده است. بخش اول کشتارها و جنایات اقلیت صهیونیست را شامل می‌شود که از زمان کریستف کلمب، پاک‌سازی استالین تا ایرانی‌کشی که در جنگ جهانی اول شروع می‌شود و با قحطی و کشتار در اوکراین و آلمان ادامه پیدا می‌کند و در بخش دوم به ثروت‌اندوزی اولیگاریشی یا به عبارت دیگر به زرسالاری خاندان یهود و چگونگی تأمین هزینه در جنگ‌ها پرداخته شده است.

وی افزود: بخش سوم مربوط به تاریخچهٔ افسانه‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که اقلیت صهیونیست سعی در جعل تاریخ داشته است. در بخش چهارم به رسانه توجه کردیم، در واقع رسانه ابزار جادویی اقلیت است. در قسمت بعدی تأسیس دولت صهیون، چگونه به‌وجودآمدن، پروتکل‌ها و قوانین آن‌ها به طور کامل با تصاویر گرافیکی شرح داده شده است. در قسمت بعدی به فرقه‌ها و انشعابات صهیونیسم می‌پردازیم.

این عضو تیم پژوهشی توضیح داد: در بخش‌های بعد نیز به فلسفه‌سازی‌های صهیون مثل «کابالا» پرداخته شده است و در قسمت بعدی سازمان‌هایی که صهیونیست در تأسیسش تأثیر داشته، مطرح شده و در یکی از بخش‌های انتهایی درباره فمینیسم و خانواده به عنوان قربانیان این فرقه پژوهش شده است. قسمت‌های بعدی به قرآن و موضوعات این چنینی اشاره دارد و در قسمت بعدی به دنیای بدون صهیونیسم که همه جهان در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، پرداخته شده است.

وی افزود: در قسمت آخر عصر امام خمینی بازگو شده که صحبت‌های امام خمینی در مورد دشمن، یهود و خطر اسرائیل است. همچنین دیوار انتهای نمایشگاه به دستاوردهای جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته اختصاص دارد. سعی کردیم به طور کامل تحت عنوان مجموعه پوسترهای «ما می‌توانیم» و «تا قاف» که به همت هنرمند فقید حسین احمدی سخا و تیم گرافیکی سه‌درچهار تهیه شده این بخش را به تصویر بکشیم.

علت چاپ نشدن کتاب «دیویزیون»

عباس حق‌خواه همچنین با اشاره به کتاب «دیویزیون» به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌کاره گروه هنری حنیف تصریح کرد: قرار بر این بوده ۴ الی ۵ سال گذشته این کتاب منتشر شود ولی به دلایل مختلفی همچون مسائل اقتصادی، این اتفاق رخ نداده است. این کتاب به پوسترهای علی حیاتی، محمدرضا چیت‌ساز و سایر هنرمندان در مورد نفرت از اسرائیل مرتبط است و پس از صحبت‌ها و رایزنی‌هایی قرار شد از چاپ این کتاب حمایت شود.

وی همچنین در مورد غرفه «دشمن شناخت» گفت: پیشنهاد شد، ابتدا کتاب این نمایشگاه به‌صورت تابلو مقاله و یا پوستر منتشر شود. و لازم به ذکر است به دلیل محدودیت فضا، حدود دو سوم تابلوها در نمایشگاه حاضر نیست. البته با توجه جذابیتی که این غرفه داشته، مورد حیرت و استقبال زیاد مخاطبان قرار گرفته است. همچنین در روزهای آینده قرار بر این است کتابی با عنوان «ویژه‌نامهٔ نمایشگاه قرآن» را منتشر کنیم که در ۵۰۰ الی ۶۰۰ صفحه تمام پوسترها و مقالات به‌صورت مجزا در آن کتاب ذکر شده و مخاطبان می‌توانند برای تهیه این کتاب به همین غرفه یا در آینده به گروه پژوهشی هنری حنیف مراجعه کنند.

کتاب «دشمن شناخت» در آینده نزدیک چاپ می‌شود

به‌زودی قرار است کتاب «ویژه‌نامهٔ نمایشگاه قرآن» از حالت ویژه‌نامه خارج گردد و به‌صورت یک کتاب کامل، مجزا و مصور با مطالب جدیدتر و کامل‌تری منتشر شود.

همچنین عباس حق‌خواه در مورد کتاب «دیویزیون» تصریح کرد: «دیویزیون» گسترده شدهٔ همین نمایشگاه است. محتوای این کتاب هم تاریخی است و هم علمی. چرا که مستندات و منابعی که ما در تابلو مقالات و پوسترها استفاده کرده‌ایم بسیار موثق و از منابع معتبر است که اسم‌های این منابع در این کتاب موجود است و در نتیجه در کتاب «دیویزیون» به همین مطالب با گستردگی بیشتری اشاره شده است. برای مثال اگر در نمایشگاه، وهابیت در دو الی سه تابلو توضیح داده شده، در کتاب «دیویزیون» حداقل ده فصل به آن اختصاص‌داده‌شده است و از ریشه وهابیت شروع کرده‌ایم تا آن جایی که صهیونیست‌ها از آن به نفع خودشان استفاده می‌کنند و در ادامه اتفاقی می‌افتد که در حال حاضر با آن‌ها مواجه می‌شویم.

نمایشگاه دائمی «دشمن شناخت» برپا می‌شود

گفتنی است مسئولان وزارت ارشاد، مقامات کشوری و سخنگوی دولت در بازدید این غرفه، از این اتفاق در نمایشگاه قرآن ابراز خرسندی کردند. به همین منظور طبق توافق انجام شده با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، قرار شده است این نمایشگاه در مدارس و دانشگاه‌های مختلف برپا شود و موزه‌ای به‌صورت دائمی به‌عنوان موزهٔ «دشمن شناخت» برپا شود. به نظر می‌رسد با این اتفاق به جامعه برای شناخت بیشتر این پدیده منحوس کمک می‌شود.

گفتنی است این پوسترها، تابلو مقالات، پژوهش‌ها، تصاویر و کارهای گرافیکی به‌صورت گروهی توسط افراد حرفه‌ای طراحی و ارائه شده است و کتاب این آثار قرار است به‌صورت نوشتار، تصویر، پوستر و تابلو مقاله باشد.

هر سال با آمدن ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن با اتفاق‌های نو میزبان بازدیدکنندگان قرآنی است. امسال هم این اتفاق از ۱ فروردین‌ماه تا ۱۴ فروردین از ساعات ۱۷:۰۰ تا ۰۰:۳۰ برگزار شده است. برگزاری نمایشگاه قرآن به‌خصوص در ماه مبارک رمضان یک اتفاق بسیار خوب و ماندگاری است چرا که بسیاری از افرادی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند می‌توانند از کتاب‌های جدید قرآنی و همچنین محصولاتی فرهنگی و مذهبی در حوزهٔ اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای جدید آگاهی لازم و تازه‌ای داشته باشند. برگزاری نمایشگاه قرآن در جهت ترویج قرآن و محصولات قرآنی برای افراد علاقه‌مند به قرآن و افرادی که کمتر به این حوزه ورود پیدا می‌کنند می‌تواند اثرات مثبت و ارزشمندی را بر جای بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها