جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
تفکر مشاهده‌ای مهم‌ترین راه حل قرآن برای تصحیح سبک زندگی است

خوزستان - نویسنده کتاب سبک زندگی گفت: تفکر مشاهده‌ای مهم‌ترین راه حل قرآن برای تفکر و تصحیح سبک زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حجت الاسلام حسین عباسی اصل در نشست راهکارهای قرآنی برای تقویت تفکر انسانی شامگاه پنجشنبه در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با اشاره به اینکه فکر کردن یکی از سخت‌ترین کارهای انسان است، اظهارکرد: بیشترین آسیب‌هایی که کودکان و نوجوانان می‌بینند، از درست تفکر نکردن است که قرآن کریم به شدت از غفلت و بی‌توجهی کردن نهی کرده است.

وی با توضیح اینکه انسان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، بیان کرد: دسته اول افرادی که اصلاً فکر نمی‌کنند و دسته دوم انسان‌هایی هستند که فکر می‌کنند ولی تمامی افکار آن‌ها منفی است و دسته سوم افرادی‌اند که تدبیر و تفکر قرآنی دارند.

حجت‌الاسلام عباسی اصل تصریح کرد: مهم‌ترین راه تفکر، مشاهده است یعنی اتفاقات را از دل مطالب در بیاوریم و مضمون و محتوای آن‌ها را درک کنیم.

وی درخصوص افرادی که مشاهده می‌کنند اما از حوادث بی توجه عبور می‌کنند، عنوان کرد: این افراد نسبت به نعمت‌های خداوند هیچ‌گونه حس شکرگزاری ندارند، اما افرادی دیگری وجود دارند که به تعبیرقران «اولوالعبره» هستند یعنی از وقایع و اتفاقات عبرت می‌گیرند.

وی بابیان اینکه خداوند با دو زبان با ما صحبت می‌کند، تصریح کرد: زبان اول خداوند متعال کتاب قرآن است و در آن به طور صریح و شفاف با ما صحبت کرده است و وظیفه همه آدمیان خواندن آن کتاب و فهمیدن محتوای آن برای رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

وی افزود: زبان دوم خداوند وقایع و اتفاقات است که آن‌ها را برای عبرت گرفتن ما تنظیم می‌کند وما باید از آن‌ها درس بگیریم.

عباسی اصل بیان کرد: تفکر مشاهده‌ای از جمله مهم‌ترین راهکار قرآن است که با مشاهده تکرارها و تکرار مشاهده‌ها می‌توان مطلب را از دل وقایع درآورد وسبک زندگی با آن تصحیح شود. و با مشاهده درست می‌توانیم زندگی خوب تشکیل دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها