دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
حقایقی درباره درآمد کتابفروشی‌ها در آمریکا+آمار

سال ۲۰۲۱، درآمد صنعت کتابفروشی به ۹.۵ میلیارد دلار رسید و این میزان درآمد از سال ۲۰۱۶ به‌طور میانگین هر سال با نرخ ۵.۷ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین باید پرسید آیا کتاب‌فروشی‌ها در آینده دوام خواهند داشت یا خیر؟

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به نقل از وردز ریتد؛ (Words Rated)، در بخش نخست این گزارش، به میزان فروش کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای بزرگ اشاره شد که متاثر از خرده‌فروشان آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی و آمازون است و این سوال مطرح شد «چگونه کتابفروشی‌های مستقل کوچک می‌توانند به بقای خود امیدوار باشند؟» با این حال آمریکایی‌ها هنوز کتاب‌های زیادی می‌خوانند و هر سال میلیاردها دلار صرف خرید کتاب می‌کنند. تعداد کتابفروشی‌ها، کتابفروشی‌های زنجیره‌ای، کتاب‌فروشی‌های مستقل مواردی بود که در بخش نخست این گزارش بررسی شد.

کتاب‌فروشی‌های متعلق به سیاه‌پوستان

تعداد کتاب‌فروشی‌های مستقل در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشت و بخش فزاینده‌ای از آن‌ها کتاب‌فروشی‌های سیاه‌پوستان و متعلق به افراد با پیشینه‌های قومی مختلف هستند؛ به‌طور تقریبی تا سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده حدود ۱۴۹ کتابفروشی سیاه‌پوستان وجود داشت و از ۲ هزار و ۵۰۰ کتابفروشی مستقل در این کشور، سهم این ۱۴۹ کتابفروشی تنها ۶ درصد است. در ایالات متحده از سال ۲۰۱۸ تعداد کتابفروشی‌های سیاه‌پوست ۳۰ درصد افزایش یافته است. براساس گزارش باشگاه کتاب ادبیات آفریقایی-آمریکایی، تعداد کتاب‌فروشی‌های سیاه‌پوستان در اواسط دهه ۹۰ با حداقل ۲۰۰ کتاب‌فروشی به اوج خود رسید و سال ۲۰۱۴ به ۵۴ کتابفروشی کاهش یافت.

حقایقی درباره درآمد کتابفروشی‌ها در آمریکا+آمار

کارمندان کتاب‌فروشی‌ها

وقتی صحبت از کارمندان کتابفروشی‌ها می‌شود، تقریباً تمام شرکت‌های کتاب‌فروشی (۹۰.۹٪) می‌توانند براساس جنسیت، قومیت و نژاد از سال ۲۰۱۷ طبقه‌بندی شوند. این افراد ۵۸.۵ درصد از کل فروش همه موسسات در صنعت و ۵۷.۳ درصد از اشتغال صنایع را تشکیل می‌دهند. ۹.۱ درصد باقیمانده ۴۱.۵ درصد از کل فروش و ۴۲.۷ درصد از اشتغال را به خود اختصاص می‌دهند. تا سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده، ۵۹ هزار و ۵۴۷ نفر در کتاب‌فروشی‌ها شاغل بودند.

بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تعداد افراد شاغل در کتابفروشی‌ها به‌طور متوسط ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است. در سرتاسر ایالات متحده، حقوق کارمندان کتابفروشی درحال حاضر بین ۲۵ هزار تا ۵۲ هزار دلار است و درآمدهای برتر سالانه ۸۱۵۰۰ دلار است. از سال ۲۰۲۰، ۵۹ هزار و ۵۴۷ نفر با حقوق و دستمزد سالانه ۸۴۹ هزار و ۲۴۶ دلار در کتاب‌فروشی‌ها مشغول به کار شدند. ۶۴.۸ درصد از کارکنان کتابفروشی‌ها زن هستند و ۲۷ هزار ۵۳۹ دلار درآمد دارند، درحالی که ۳۵.۲ درصد کارمندان مرد هستند و ۲۷ هزار ۲۸۱ دلار درآمد دارند.

از بین ۶۰.۲ درصد از کل کارمندان کتابفروشی، رایج‌ترین قومیت سفیدپوستان، اسپانیایی‌ها یا لاتین تبارها با ۱۸.۳ درصد و سیاه‌پوستان آفریقایی و آمریکایی با ۹.۹ درصد است.

حقایقی درباره درآمد کتابفروشی‌ها در آمریکا+آمار

حقایقی درباره درآمد کتابفروشی‌ها در آمریکا+آمار

درآمد کتاب‌فروشی

سال ۲۰۲۱، درآمد صنعت کتابفروشی به ۹.۵ میلیارد دلار رسید و این میزان درآمد از سال ۲۰۱۶ به‌طور میانگین هر سال با نرخ ۵.۷ درصد کاهش یافته است. این کاهش درآمد ناشی از عوامل بسیاری همچون افزایش رقابت ازسوی خرده‌فروشان آنلاین و افزایش محبوبیت کتاب‌های الکترونیکی است. اگرچه درآمد کتابفروشی‌ها درحال کاهش است و کتابفروشی‌ها سود کمی دارند، اکنون باید پرسید که آیا کتاب‌فروشی‌ها در آینده دوام خواهند داشت یا خیر؟

در سال ۲۰۲۰، فروش کتاب‌های چاپی ۸.۲ درصد افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱، از ۶۹۳.۷ میلیون واحد نسبت به سال قبل، به ۷۵۰.۹ میلیون واحد افزایش یافت. طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، درآمد حاصل از فروش کتابفروشی‌ها نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافت؛ همچنین براساس سرشماری اقتصادی، کتاب‌ها ۷۰.۹ درصد از کل فروش کتابفروشی‌ها را در سال ۲۰۱۷ تشکیل دادند. کتابفروشی‌های ایالات متحده با از دست دادن ۴۷.۴٪. از ۱۵۲ هزار و ۳۸ میلیون دلار بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ کاهش تدریجی درآمد را به‌طور کلی نشان داده‌اند.

در بریتانیا، کل درآمد فروش کتاب و مجلات سال ۲۰۲۱ به ۶.۷ میلیارد پوند انگلیس رسید؛ همچنین تا سال ۲۰۲۳، بازار کتابفروشی استرالیا ۱.۴ میلیارد دلار بود. در کانادا نیز در مجموع ۵۲.۸۳ میلیون کتاب در سال ۲۰۲۱ فروخته شد که درآمدی بالغ بر ۱.۱ میلیارد دلار را به همراه داشت. بازار هند به‌عنوان ششمین بازار بزرگ کتاب در جهان و دومین بازار بزرگ کتاب انگلیسی‌زبان نیز در حال حاضر ۳.۲۱ میلیارد دلار ارزش دارد.

حقایقی درباره درآمد کتابفروشی‌ها در آمریکا+آمار

مترجم: بهاره گل‌پرور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها