دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
پنجمین کتابت قرآن کریم توسط هنرمند خوشنویس دزفولی

خوزستان- هنرمند و جانباز خوزستانی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از کتابت پنجمین قرآن خود خبر داد.

سید عزیزالله آذرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، ضمن ابراز خرسندی از موروثی بودن دستخط خوش در میان خاندانش، اظهار کرد: هنر موروثی والدینم در خون و رگ‌های برادران، خواهران و نوه‌های خانواده جاری است که جای خوشحالی دارد.

آذرنگ با بیان اینکه تاکنون چهار قرآن کتاب کرده و به حرم‌های مطهر اهدا کرده ام، بیان کرد: اولین کتابت قرآن کریم را در ۲۱ رمضان سال ۱۳۹۹ در یک دوره ۱۰ ماهه نوشتم و به حرم مطهر رضوی اهدا کردم.

وی گفت: دومین قرآن را به حرم مطهر امام حسین (ع) اهدا کردم همچنین سومین کتاب قرآن را به حرم حضرت معصومه (س) و چهارمین قرآن کریم به وزن ۵۰ کیلوگرم و با ابعاد یک متر در ۷۰ سانتیمتر پس از اتمام کتابت به حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اهدا شد.

خوشنویس دزفولی با اشاره به اینکه در حال کتابت پنجمین قرآن هستم، افزود: این اثر نفیس به خط نسخ عربی و به سبک عثمان طه در ۶۰۴ صفحه ۱۵ سطری بر روی کاغذگلاسه کتابت می‌شود و از ویژگی‌های خاص این نسخه، تذهیب سرسوره در ۱۱۴ سوره قرآن به‌صورت دستی و با ظرافت تمام است.

آذرنگ بیان کرد: با توفیق خداوند متعال و ترغیب استادان مدرسان عالی قم و با همکاری و تشویق همسرم که مدیریت مؤسسه قرآنی جامعة النور در دزفول را بر عهده دارد، تصمیم به کتابت قرآن گرفتم.

وی ادامه داد: روزانه برای نوشتن این اثر بین ۶ تا ۹ ساعت در فواصل زمانی مختلف وقت می‌گذارم و پس از پایان، کتابت پنجم به حرم مطهر حضرت عباس (ع) اهدا می‌شود.

آذرنگ با اشاره به اینکه قبل از کتابت این قرآن به کار نوشتن احادیث، زیارات و ادعیه از جمله زیارت عاشورا مشغول بودم، بیان کرد: زمانی که کتابت این قرآن را آغاز کردم تصمیم بر این بود تا اولین کار را به آستان قدس رضوی اهدا کنم و کارهای بعدی برای چاپ به دارآلقرآن کل کشور ارسال شود.

وی تصریح کرد: هر برگ از قرآن کریم کتابت شده سه بار تصحیح شده و دو نفر از حافظان قرآن آن را بازبینی می‌کنند و در انتها دارآلقران الکریم کشور نظر نهایی را اعلام می‌کند.

آذرنگ یادآور شد: چنانچه توفیق و یاری خداوند متعال شامل حالم شود، تا پایان عمر به این کار ادامه خواهم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها