جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
اولین جشنواره ملی پادکست و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی افتتاح شد

کرمان- اولین جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» و بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی در کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» به همراه بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی با حضور اهالی فرهنگ هنر جمعی از مسئولین کشوری و استانی همچنین اساتید و هنرمندان در تالار فرهنگ و هنر کرمان افتتاح شد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: تلاش یک مؤسسه فرهنگی هنری در برگزاری این جشنواره با همراهی نهادهای دولتی جای تقدیر دارد، امیدواریم مؤسسات فرهنگی هنری کرمان نیز در حوزه‌های متعدد فرهنگی و نکوداشت مفاخر نقش خود را ایفا کنند.
وحید محمدی تصریح کرد: استان‌های کرمان و یزد پیوندهای فرهنگی عمیقی دارند و این همراهی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و ما نیز در برگزاری این رویدادها همکاری خواهیم کرد.


حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کنیم. این نقش تربیتی، ارزشمند و آثار ماندگار خواهد بود و امیدواریم در این جشنواره اتفاقات خوبی رقم بخورد و با همکاری دیار کرمان بتوانیم این جشنواره را به خوبی در سطح کشور برگزار کنیم.

اولین جشنواره ملی پادکست و بزرگداشت هوشنگ مرادی افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در حاشیه این برنامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اظهار داشت: جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صداهای خوب برای بچه‌های خوب» به همت خانه ادبیات کودکان و نوجوانان (سرای آذریزدی) و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با برگزاری مراسمی در تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان آغاز شد.

اکبر خدادادی گفت: این جشنواره همراه با بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی از امروز آغاز شد و مراسم پایانی آن ۱۸ تیر همزمان با روز ادبیات کودک در یزد دیار مهدی آذریزدی برگزار خواهد شد.

خدادادی تصریح کرد: اولین جشنواره ملی پادکست برای مخاطبان ۷ تا ۱۷ سال و در دو بخش، انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی و انتخاب یک قصه از مجموعه آثار هوشنگ مرادی کرمانی و ساخت پادکست برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.Azaryazdi.ir مراجعه کنند.
به گزارش ایبنا، قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود. برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبان شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کارهای برگزیده مجدداً به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده معاصر کرمانی است. شهرت او به خاطر کتاب‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته و شماری از این‌ها که به فیلم نیز درآمده است. مجموعه داستان معروف او قصه های مجید نام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها