جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
صفر تا صد مراحل نوشتن و چاپ کتاب برای مبتدی‌ها چیست؟

کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» اثری تالیفی است که به مبتدیان حوزه نشر می‌آموزد چطور انتخاب موضوع کنند، چگونه این محتوا را بنویسند و در پایان با چه روشی این محتوا را منتشر کنند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» محبوبه بهادری اثری درباره کتاب‌نویسی است. این کتاب به مخاطبان می‌آموزد چطور با هر تجربه، مدرک و مهارتی نویسنده شویم؟ این کتاب در ۹۲ صفحه و در سه فصل به بهای ۹۹ هزار تومان وارد بازار نشر شده است. کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» در فصل نخست به این اشاره می‌کند که چرا باید نویسنده باشم؟ نویسنده چه کسی است؟ و چرا باید کتاب چاپ کنم؟ در فصل دوم با عنوان چگونه باید کتاب بنویسم؟ به توضیح عناوینی مانند انواع کتاب انواع سبک نگارش، انواع ژانرهای کتاب غیرداستانی، ایده و روش‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، سایت‌های معتبر برای یافتن اطلاعات، انتخاب نام کتاب، کتاب‌های داستانی و انواع ژانر کتاب‌های داستانی، انتخاب موضوع، نوشتن داستان، مختصری از مفیدترین نکات در داستان نویسی می‌پردازد. فصل سوم این کتاب با عنوان چطور کتابم را منتشر کنم درباره شیوه قرارداد با ناشر، ویراستاری، صفحه‌ارایی، انواع قطع کتاب، طراحی جلد، دریافت مجوز، چاپ، اعلام وصول، تبیغات و فروش صحبت کرده است.

در کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» در بخش ایده‌ها و روش‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات نوشته است: «برای جمع‌آوری اطلاعات می‌توانیم به مواردی مانند گوگل، کتاب، مقالات، مجله‌ها، مصاحبه، آمارگیری، پرسشگری و اطلاعات فردی مراجعه کرد؛ همچنین از سایت‌هایی مانند وب‌سایت کتابخانه ملی ایران، شهر کتاب آنلاین، سی‌بوک، کتاب راه، متمم و آمازون استفاده کرد. در کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» درباره انتخاب نام کتاب نیز ایده‌هایی را ارائه کرده است.مانند اینکه برای انتخاب نام کتاب یک فهرست ۵۰ تایی از اسامی را داشته باشیم و در انتخاب عنوان و نام برای یک کتاب می‌توانیم به موضوع کتاب، مخاطب کتاب اشاره کنیم یا از اعداد براساس محتوای کتاب و اسامی استعاره‌ای استفاده شود.

کتاب «صفر تا صد نوشتن و چاپ کتاب» درباره انتخاب موضوع نیز راهکارهایی را برای مخاطبان ارائه می‌دهد؛ نویسنده پیشنهاد می‌کند برای انتخاب موضوع کتاب بهتر است یک لیستی از موضوعات داغ بازار کتاب تهیه شود. برای انتخاب موضوع کتاب باید با قالب‌ها و ساختارهای نوشتن آشنا شوید طرح مسئله و ارائه راهکار برای آن، بیان خلاصه‌ای از نتایج تحقیقات و مطالعات، بررسی تغییرات موضوع کتاب در بعد زمان، الگوبرداری از محتوای کتاب‌های پُرفروش آمازون از راهکارهای دیگر پیشنهاد شده برای نوشتن کتاب است که ازسوی نگارنده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها