جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، کتابی هنری است

مازندران-نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هنر و ادبیات از جنس زیبایی است، خاطرنشان کرد: خداوند کتاب‌های آسمانی  و قرآن را نازل کرد و تفاوت در این است که قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، کتابی هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مستکبران پیش از آنکه با زور و قدرت خود بر جهان سلطه پیدا کنند با ترسی که بر دل‌ها می‌افکنند بر جهان سلطه می‌یابند.

وی افزود: ضربه به هیمنه و ابهت آنها بسیار سنگین است و این عملیات وعده صادق نشان داد مستکبران با هیبت دروعین خود زندگی می‌کنند و این هیبت شکست و جرات در دل مستضعفان برای قیام در مقابل آنها زنده شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: طوفان اقصی توانست ضربه‌ای به این رژیم نامشروع و افسانه ارتش شکست‌ناپذیرش وارد کند.

لائینی تصریح کرد: از جامعه شاعران، نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی که اشعار زیبایی سرایش کردند که با موضوع و مناسبت روز همراه بود قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: جامعه فرهنگ و هنر مازندران وسیع‌تر از نفراتی است که در این برنامه محدود حاضر هستند و باید فرصت فعالیت برای آنها فراهم شود و مورد حمایت قرار گیرند.

قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، کتابی هنری است


امام جمعه ساری با بیان اینکه هنر و ادبیات از جنس زیبایی است، خاطرنشان کرد: خداوند دیگر کتاب‌های آسمانی و قرآن را نازل کرد و تفاوت در این است که قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، کتابی هنری است.

لائینی اظهار کرد: آنچه مردم عصر پیامبر را مجذوب قرآن می‌کرد بعد هنری قرآن بود.

وی افزود: جهاد و دفاع مقدس تابلوی زیبا از هنر است و شهدای ما از هنرمندان زبردست بودند و می‌توان گفت هر جا زیبایی می‌بینیم مزین به هنر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی، زشتی است که در عرصه جهان به نمایش گذاشته‌اند و ابایی از کشتن کودک، زن، مرد، نظامی و غیر نظامی ندارند.

لائینی تصریح کرد: در حمله اخیر رزمندگان ما به رژیم صهیونیستی هیچ فردی آسیب ندید و این رفتار عین زیبایی و هنر است.

وی ادامه داد: هنوز نتوانستیم زیبایی‌هایی که رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد آفریدند را به نمایش بگذاریم و امپراتوری رسانه‌ای غرب هم تمایلی به نشان دادن این تصاویر ندارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه هنر جوشش درونی است، خاطرنشان کرد: هنر شیرازه وجود است و هنر منفصل وجود ندارد.

لائینی با اشاره به اینکه هنر به کارگیری هنر، مهم‌تر از خلق هنر است، اظهار کرد: برخی هنر خود را در مسیر درست استفاده نمی‌کنند و در راه ترویج باطل است.

وی افزود: هنرمندان انقلاب اسلامی مسئولیت دارند تا از هنر خود در مسیر صواب بهره ببرند و با هنر به جنگ هنر بروند.

حامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم

رئیس حوزه هنری مازندران در این مراسم گفت: هنرمند متعهد به حقیقت به دنبال کشف حقیقت در دنیای پیرامون خود است‌.

مهدی معصومی گرجی اظهار کرد: از تلاش هنرمندان قدردانیم که در راستای هنر انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عرصه فرهنگ و هنر در مازندران مظلوم است، افزود: فرهنگ و هنر نمود عینی دارد و ویترین یک جامعه است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قرآن در اوج فصاحت و بلاغت، کتابی هنری است



این مسئول گفت: بودجه‌های ما پاسخگوی تولید آثار فاخر در تعداد زیاد نیست در حالی که هنرمندانی داریم که در سطح ملی می‌درخشند.

معصومی تصریح کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متعددی برگزار کردیم و پیشنهادات خوبی ارائه شد.

وی گفت: در راستای حمایت و ایجاد انگیزه، در راستای تولید آثار فاخر، تلاش می‌کنیم حامی اهالی فرهنگ و هنر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها