جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
از معرفی چهره برتر هنر انقلاب در بوشهر تا اهدای کتاب بانوی بوشهری

بوشهر – معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر و اهدای کتاب از سوی بانوی خیر بوشهری به کتابخانه عمومی خلیج فارس و برگزاری شب شعر غزه از مهم‌ترین برنامه‌هایی فرهنگی هفته آخر فروردین‌ماه در استان بوشهر بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در آخرین هفته فروردین‌ماه در ۱۴۰۳ شاهد برگزاری چندین رویداد مهم فرهنگی بودیم که شامل معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی، اهدای کتاب از سوی بانوی خیر بوشهری به کتابخانه عمومی خلیج فارس و برگزاری شب شعر غزه در وحدتیه می‌شدند که در ادامه به‌صورت مختصر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

اکبر ابراهیمی چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر شد

اکبر ابراهیمی، آهنگساز جنوبی در آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان و فعالان انقلابی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و جامعه فرهنگی استان برگزار شد، به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ انتخاب و معرفی شد.

در این مراسم بر اساس اعلام هیئت داوران، هنرمندان برگزیده هنر انقلاب استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ در هفت رشته هنری و سه بخش ویژه به این شرح معرفی شدند:

بخش ویژه «فلسطین»: حسین سبحانی، فیلمساز

بخش ویژه «هنر مردمی»: صادق آزادفر، هنرمند طنزپرداز

بخش ویژه مقاومت: محمدعلی نادری، هنرمند نقاش

رشته «ادبیات پایداری»: مونس عبدی‌زاده، نویسنده

رشته «پژوهش هنر»: علیرضا میرشکاری، پژوهشگر هنر

رشته «هنرهای تجسمی»: عبدالرحیم شاه‌حسینی، هنرمند خوشنویس

رشته «هنرهای تصویری»: حسن خمسه، فیلمساز

رشته «موسیقی و سرود»: ه ساسان نوذری، خواننده

رشته «هنرهای نمایشی»: احمدرضا قربانی، بازیگر تئاتر

رشته «آفرینش‌های هنری»: حیدر منصوری، شاعر

در بخش دیگر این آیین، هیئت داوران انتخاب چهره برتر هنر انقلاب استان بوشهر متشکل از هنرمندان شاخص و چهره‌های برتر هنر انقلاب در ادوار گذشته و مدیران فرهنگی هنری استان، اکبر ابراهیمی را به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر انتخاب کردند. همچنین در این برنامه از هنرمندان پیشکسوت رضا شاه‌حسینی، حسین کشتکار» و «غلامرضا ابراهیمی نیز تقدیر به عمل آمد.

اهدای کتابخانه شخصی بانوی بوشهری به کتابخانه عمومی خلیج فارس

خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را کع شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس بود، به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اهدا کردند.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر با اعلام این خبر و با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، گفت: در مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آیین نکوداشت سال ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در کتابخانه عمومی خلیج فارس برگزار خواهد شد.

برگزاری شب شعر غزه در جوار شهدای گمنام شهر وحدتیه

شب شعر غزه و بزرگ‌داشت شهید راه قدس محسن صداقت با حضور شاعران و ادیبان ملی و استانی در شهر وحدتیه شهرستان دشتستان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: شهید القدس شهید محسن صداقت، آبرو و افتخار استان بوشهر، بهانه‎ای شد برای برپایی این مراسم در هفته هنر انقلاب اسلامی. از آنجا که هفته هنر انقلاب اسلامی به نام شهید اهل قلم و بزرگ عرصه هنر شهید آوینی بنیان نهاده شده است تا با ظرافت و ناب بودن فرهنگ و هنر، شکوهمندی انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی و عرضه کند، ما هم در این مراسم تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت ادبی و شعر، جایگاه شهدا و اهمیت هنر متعهد را بازشناسی کنیم.

عبدالرحیم افروغ با اشاره به اینکه شور و اشتیاق مردم این خطه در استفاده از زبان هنر و ادبیات و شعر برای وصف کردن انقلاب و شهید و شهادت در کلام نمی‌گنجد، افزود: افتخار، باور و اعتقاد جدی داریم در کنار نام و یاد و لحظه شهید عزیز محسن حججی که فرمود دشمن حتی در جنگ تربیتی و فرهنگی نیز شکست خورد؛ اکنون نیز با سعادت شهید صداقت را به عنوان یک نماد جوان انقلابی این سرزمین و همچنین سایر شهدایی که در طول سال تقدیم جبهه انقلاب کرده‌ایم، معرفی کنیم. با اطمینان خاطر می‌گوییم که دشمنان در عرصه فرهنگی شکست خورده‌اند و خون هر شهید، موجب بیداری بیشتر مردم بزرگ ایران و جهان خواهد شد.

به گفته وی، نهضت جهانی مقاومت به برکت خون و مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم غزه و حماسه صبر شکل گرفته است و بر ما واجب است که از توان و زبان هنر و فرهنگ و رسانه برای بازنمایی ابهت و عظمت طوفان‌الاقصی و وعده صادق و آرمان بزرگ ملت مسلمان فلسطین استفاده کنیم.

افروغ تأکید کرد: حتی تا سال‌ها و قرن‎های بعد نیز از این حماسه و عظمت «وعده صادق» به عنوان حرکت جدید جهانی امت محمد در تاریخ یاد خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها