جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
افزایش ۱۷ درصدی انتشار کتاب طی سال ۱۴۰۲ در ایلام

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از افزایش ۱۷ درصدی جاپ و نشر کتاب در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱ ناشران استان ۲۹۹ عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال در موضوعات ادبی و رمان و شعر، دانشگاهی، دفاع مقدس، ادبیات شفاهی، ایلام شناسی، تخصصی، تاریخ، علوم، مذهبی و آئینی، روان‌شناسی و… چاپ و منتشر کردند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ناشران استان ۳۵۰ عنوان کتاب در موضوعات و قالب‌های مختلف برای گروه‌های سنی مختلف چاپ و منتشر کردند که نسبت به سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته اند.

محبی ادامه داد: سال گذشته در استان ۳۴ عنوان کتاب کودک و نوجوان توسط ناشران و مولفان ایلامی در موضوعات داستانی، شعر، بازنویسی و بازآفرینی برای جوامع هدف منتشر شد که آمار خوبی در این نوع ادبیات در استان به شمار می‌رود.

محبی با اشاره به اهمیت توجه ناشران به بحث ترجمه گفت: سال گذشته ۴۰ عنوان کتاب ترجمه توسط ناشران ایلامی در موضوعات مختلف چاپ و منتشر شد که نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: ترجمه می‌تواند دریچه‌هایی تازه به دنیای مخاطبان بازکند و موجب تنوع ذائقه‌ای در مطالعه برای خوانندگان شود، البته می‌بایست ناشران و مترجمان در انتخاب موضوع و محتوا برای ترجمه، نهایت دقت را به کار ببرند و به فرهنگ و زبان رسمی ادبیات فارسی توجه داشته باشند.

محبی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم موجود در استان ایلام‌، ادبیات دفاع مقدس است که مورد اقبال مولفان و استقبال ناشران قرار گرفته و در این زمینه آثار خوبی منتشر شده و سال گذشته ۳۶ عنوان کتاب در این حوزه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام ۴۵ ناشر فعالیت دارند و مجوز صدور ۴ نشر دیگر در حال بررسی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به نقش و جایگاه ناشران در توسعه فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ادامه داد: ناشران به عنوان یکی از حلقه‌های مهم و موثر هنر صنعت نشر به شمار می‌روند و در اتصال میان مخاطب و مولف تاثیرگذارند و می توانند نقش مهمی در بالابردن سرانه مطالعه در جامعه ایفا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها