جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است

حسین ریگی گفت: وقتی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد می‌شویم متوجه جنب و جوش کسانی خواهیم شد که کتاب و مطالعه در زندگی‌شان تاثیر گذاشته است. آنها حامل یک انرژی مثبت هستند و فکر می‌کنم این حس خوب همچنان در نمایشگاه جاری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ حسین ریگی، کارگردان سینما که با فیلم «میرو» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده بود، درباره اولین تجربه‌های کتابخوانی خود در دوران نوجوانی گفت: در زاهدان بود که اولین کتاب غیردرسی‌ام را خواندم. آن زمان که زاهدان از نظر دسترسی به کتاب خوب شرایط مناسبی نداشت من «سینوهه» را مطالعه کردم که کتابی تاریخی بود و به من تخیل را آموخت.

او با تاکید براینکه وجود کتابخانه‌ها در مناطق مختلف حتماً با استقبال روبه‌رو خواهد شد، ادامه داد: زمانی که در انجمن سینمای جوان زاهدان مشغول آموختن فیلمسازی بودم یک کتابخانه کوچک وجود داشت که باعث شد من با کتاب‌های مختلفی آشنا شوم.

این کارگردان سینما در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ارتباط کتاب و سینما پرداخت و گفت: واقعاً در مسئله کتاب و سینما شرایط دنیا تغییر پیدا کرده است؛ زمانی شخصاً معتقد بودم حتماً باید کتاب کاغذی باشد و مخاطب فیزیک آن را لمس کند چون خیلی لذت‌بخش است، اما امروزه دنیا درباره کتاب به‌سمت مدیا رفته و خیلی‌ها به‌جای کتاب کاغذی پادکست و کتاب دیجیتال و صوتی گوش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها