دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
درآمد ۹۱.۹۸ میلیارد دلاری بازار کتاب تا سال ۲۰۲۴

وب‌سایت استاتیستا پیش‌بینی کرد، درآمد در بازار کتاب در سال ۲۰۲۴ به ۹۱.۹۸ میلیارد دلار و درآمد نرخ رشد متوسط بازار به مبلغ ۹۹.۴۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ برسد.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به نقل از استاتیستا؛ بازار کتاب طیف وسیعی از فعالیت‌های مرتبط با ایجاد، توزیع و مصرف محتوای نوشتاری را در بر می‌گیرد که شامل نویسندگان و ناشرانی است که آثار ادبی در ژانرها و موضوعات مختلف تولید می‌کنند. این آثار از طریق فرمت‌های فیزیکی مانند کتاب‌های چاپی و فرمت‌های دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی و صوتی در دسترس خوانندگان قرار می‌گیرند؛ علاوه بر این، این بازار شامل خرده‌فروشان و پلتفرم‌های آنلاین است که فروش و انتشار این محصولات ادبی را برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تسهیل می‌کنند.

بازار کتاب طیف متنوعی از قالب‌های ادبی را در بر می‌گیرد که متناسب با ترجیحات و نیازهای مختلف مصرف‌کننده است. این شامل کتاب‌های الکترونیکی است که نسخه‌های دیجیتالی محتوای نوشتاری را ارائه می‌دهند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی مانند کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند قابل دسترسی هستند. کتاب‌های فیزیکی، شامل نسخه‌های چاپی سنتی، سنگ بنای بازار باقی می‌مانند و تجارب خواندنی ملموسی را ارائه می‌کنند که بسیاری از خوانندگان به دنبال آن هستند. علاوه بر این، کتاب‌های صوتی، در قالب شنیداری به مخاطبانی که مایل به تجربه‌های ادبی همه‌جانبه هستند پاسخ می‌دهند.

«بازار» شامل درآمد، خوانندگان، میانگین درآمد هر کاربر و نرخ نفوذ است. درآمد از طریق خرید و اشتراک ایجاد می‌شود. در این گزارش، بازیگران کلیدی در بازار شرکت‌هایی مانند آمازون (Kindle and Audible)، بارنز اند نوبل و اپل بوکس هستند.

همچنین در این گزارش موارد زیر اعلام شد:

پیش‌بینی می‌شود که درآمد در بازار کتاب در سال ۲۰۲۴ به ۹۱.۹۸ میلیارد دلار برسد.

همچنین انتظار می‌رود درآمد نرخ رشد متوسط سالانه بین دو سال معین (۲۰۲۴-۲۰۲۹) عدد ۱.۵۸٪ را نشان دهد که منجر به حجم پیش‌بینی شده بازار به مبلغ ۹۹.۴۷ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در بازار کتاب، تعداد خوانندگان تا سال ۲۰۲۹ به ۲.۵ میلیارد کاربر برسد و ضریب نفوذ کاربران در بازار کتاب در سال ۲۰۲۴ برابر با ۳۰.۶ درصد باشد.

انتظار می‌رود میانگین میزان درآمدی که هر کاربر تولید می‌کند به ۳۷.۹۵ دلار آمریکا برسد.

در مقایسه جهانی، بیشترین درآمد در ایالات متحده ایجاد خواهد شد (۲۳۴۰۰.۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴).

مناطق کلیدی: کره جنوبی، ایالات متحده، هند، آسیا، فرانسه

پیشنهادات تحقیق:

درآمد حاصل از فروش کتاب‌های چاپی. کتاب‌ها را می‌توان از طریق چندین کانال مانند کتاب‌فروشی‌ها، کتابخانه‌ها، خرده‌فروشان آنلاین و عمده‌فروشان توزیع کرد.

درآمد حاصل از فروش کتاب‌های الکترونیکی کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان در فروشگاه‌های آنلاین، کتاب‌فروشی‌های منتخب و پلتفرم‌های خودنشر آنلاین فروخت.

خارج از دامنه

روزنامه‌ها و مجلات چاپی و نسخه‌های دیجیتالی آن‌ها مانند ePapers و eMagazines

اشتراک‌های همراه که شامل نسخه‌های دیجیتال رایگان مانند آمازون پرایم است

فروش و فروش مجدد B۲B مانند Baker & Taylor

فروش بین افراد خصوصی که می‌تواند در اشکال یا پلتفرم‌های مختلف مانند Craigslist، eBay و Facebook، Marketplace رخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها