سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
حماسه یاران با ۵ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

انتشارات حماسه یاران امسال با پنج عنوان جدید و پنج عنوان تجدید چاپ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۳ حاضر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات حماسه یاران با پنج عنوان جدید و پنج تجدید چاپ به سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آید. طبق گفته‌های مسئولان انتشارات، حماسه یاران با برگزاری جشن امضا و نشست‌های نقد و بررسی برای کتاب‌های خود، راهی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ می‌شود.

عناوین کتاب‌های تازه چاپ حماسه یاران عبارت‌اند از: «نذر آب»، «پنجره‌ای رو به خانه ما»، «موسیو کمال» و «عروس حاج غلام‌حسین» که معرفی هر کدام را در ادامه می‌خوانید.

کتاب «نذر آب» روایت زندگی شهید مدافع حرم عباس آبیاری بوده که توسط کبری خدابخش نوشته شده است. این کتاب روایتی جذاب و خواندنی از مواجهه یک جوان دهه هفتادی با اتفاقات روز و جنگ سوریه است. شاید کتاب‌های زیادی از شهدای مدافع حرم خوانده باشید اما «نذر آب» می‌تواند متفاوت‌ترین کتاب باشد؛ کتابی که در هر صفحه‌اش هیجان همراه خواننده می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«یکی‌یکی اسم‌ها را می‌خواند و می‌گفت: «مامان! اینا با عباس اعزام شده بودن!» سر جایم میخکوب شده بودم. چشمم فقط به دهان عاطفه بود. دوازده‌تا اسم خوانده بود. با چشمانی منتظر زل زده بودم به عاطفه. توی نگاهش حالت خاصی بود؛ انگار می‌خواست به من دلداری بدهد یا اینکه بفهماند می‌خواهد اسم عباس را بخواند. کلمات در ذهنم گم شده بود. اصلاً یادم رفت که چه می‌خواستم بگویم؛ فقط منتظر بودم بگوید: شهید عباس آبیاری.»

دومین عنوان تازه منتشر شده در انتشارات حماسه یاران که به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ می‌رسد، کتاب «پنجره‌ای رو به خانه ما» است. این کتاب پنجره‌ای از یک زندگی به سوی شما باز می‌کند تا نظاره‌گر تصویر قابی باشید که برای بسیاری تبدیل به خاطره‌ای دور و غریب شده است. زهرا صادقی، بانوی جوان در روزگاری که تصویر مطلوب و غالب از خانواده با یک یا دو بچه ترسیم می‌شود با انتخاب مسیری متفاوت با ده فرزندش تصویر دیگری ساخته است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«بچه‌ها دور من و محمد حلقه می‌زنند. بالا و پایین می‌پرند و جیغ می‌زنند. تخت صورتی و مشکی که برای نادیا خریده بودیم را توی سالن گذاشته‌ایم. محمد را توی تخت می‌خوابانم. ابراهیم می‌گوید: مادر! اگه گریه کرد، من بلندش می‌کنم. علی عینکش را روی صورتش جابه‌جا می‌کند و می‌گوید: وای چقدر کوچولوئه! نادیا لب‌هایش را روی دست محمد می‌گذارد؛ انگار گل بو می‌کند.

دنبال مجتبی می‌گردم. تازه، تاتی‌تاتی راه می‌رود. از روی مبل‌ها بالا رفته و بالای تخت ایستاده است. از چشم‌های گرد و خیره‌شده‌اش خنده‌مان می‌گیرد. علی می‌گوید: «مادر! فکر کنم مجتبی نفهمیده این بچه‌ست.» نادیا نخودی می‌خندد و می‌گوید: آخه شکل عروسکه!

از خنده‌ها و ذوق بچه‌ها، قند توی دلم آب می‌شود.»

بهزاد دانشگر با کتاب «موسیو کمال» به نمایشگاه کتاب می‌آید. این کتاب داستانی است از زندگی جوانی فرانسوی به نام ژروم. او بعد از مسلمان شدن برای تقویت باورهای دینی خود به ایران سفر می‌کند، در قم درس طلبگی می‌خواند و در آخرین روزهای جنگ تحمیلی به آرزوی دیرینش می‌رسد و می‌شود تنها شهید اروپایی دفاع مقدس.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«گفت: مادرت برات بمیره! پس تو چرا هیچ زنی دنبال تابوتت نیست قربونت برم؟!» یکدفعه انگار همه ساکت شدند. نفس نمی‌کشیدیم انگار. به خودمان آمدیم. همه‌مان مرد بودیم. یک تعدادی سیاه آفریقایی. یک تعدادی با جثه‌های ریز مالزیایی. چندتایی سرخ و سفیدِ ترک. بقیه هم ایرانی؛ اما همه مَرد. بعد یکی از بین جمعیت در آمد گفت: مادرش مرده خانوم. اگه نمرده بود هم، نمی‌تونست بیاد بالا سر بچه‌ش. همه کس‌وکارش فرانسه‌ن. زن زیر لب ذکری گفت و بعد گفت: پس برید اون‌طرف تا من بیام به‌جای مادرش براش گریه کنم.»

«عروس حاج غلام‌حسین»، روایت زندگی راضیه صادقی مادر شهیدان اسحاق و مجید اسحاقی است که سکینه صفرزاده آن را نوشته است. روایت این کتاب روایت زندگی زنی که با وجود رنج زندگی در گذشته، جز زیبایی نمی‌بیند. راضیه صادقی در این کتاب زندگی یازده شهید از نسل حاج غلام‌حسین اسحاقی را نیز روایت می‌کند.

بی‌شک برگ برگ کتاب را با شوق خواهید خواند و خواهید دانست آسمانی شدن، نه بال می‌خواهد و نه پَر. بلکه دلی می‌خواهد بزرگ که خود را شبیه خوبان کنی.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«یک لحظه همه‌جا برایم عوض شد. دیگر در این عالم نبودم؛ اصلاً من خودم نبودم. از صحنه‌ای که می‌دیدم، ماتم برد. قبر در برابر چشمانم اتاق بزرگی شد با نورافکن‌های زیبا و نورانی. اتاق پسرم گلستانی بود پر از گل‌ها و سبزه‌های زیبایی که دیگر هیچ‌وقت نظیر آن‌ها را در دنیا ندیدم. خدا می‌خواست نه بترسم و نه آن لحظه بقیه را از موضوع آگاه کنم؛ انگار خدا دلم را وسعت داده بود و می‌خواست جایگاه اسحاق را نشانم دهد که آرام بگیرم و اشک نریزم. خم شدم به طرف قبر و آهسته گفتم: شفاعتم رو بکن عزیزِ دلِ مادر!»

همچنین حماسه یاران با تجدید چاپ کتاب‌هایی که در سال ۱۴۰۲ منتشر شده‌اند حضور پررنگی دارد. عناوین این کتاب‌ها عبارت‌اند از: «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» به قلم مصطفی رضایی دیگر اثر تالیفی است که با چهارمین چاپ خود را به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ می‌رساند. همچنین «خانواده ابدی» به قلم معصومه رامهرمزی با چاپ دوم، «حاج فلسطین» به قلم الهه آخرتی با چاپ سوم «درس‌های مجید» به قلم سید میثم موسویان، «من مادرم فرید» به قلم زهرا سلگی و «تبعیدی‌ها» نوشته حمید رستمی به نمایشگاه می‌آیند.

گفتنی است انتشارات حماسه یاران برای کتاب‌هایی همچون «تنها گریه کن»، «حاج فلسطین» «سلیمانی عزیز ۱» و «سلیمانی عزیز ۲» برنامه ویژه‌ای را در نظر دارد.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها