سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
استمرار طرح پایش کتابخانه‌های مساجد زنجان در سال جدید

زنجان- مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از استمرار طرح پایش کتابخانه‌های مساجد استان زنجان در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح به منظور به روزرسانی کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد و رفع کتاب‌های مستهلک شده در این کتابخانه‌ها اجرا می شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به فعالیت ۷۳ کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: طرح پایش کتابخانه مساجد استان زنجان از سنوات گذشته در زنجان آغاز شده است و بنا داریم این طرح را در سال جاری نیز ادامه دهیم.

وی وجود کتابخانه مساجد را زمینه ساز دسترسی آسان جوانان و نوجوانان به کتاب عنوان کرد و گفت: طرح پالایش کتاب به منظور بروز رسانی کتابخانه‌های مخزن دار در سطح کتابخانه‌های کانون های مساجد استان اجرا می شودو به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان یادآور شد: در طرح پایش کتابخانه‌های مساجد، کتاب های جدید و مورد علاقه جوانان و نوجوانان جایگزین کتاب‌های فرسوده و بدون استفاده می‌شود.

مدیر ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اضافه کرد: تجهیز این کتابخانه‌ها به آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تسهیل در دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در قالب کتابخانه‌های مساجد، زمینه افزایش سطح آگاهی مردم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود. به گفته اسلامی، در کنار پایش کتابخانه های مساجد، کتاب مورد نیاز کانون های مساجد از طریق مخزن کتاب ستاد کانون های مساجد در اختیارشان قرار می گیرد. همچنین در هفته کتاب نیز کتابخانه کانون های مساجد به روزرسانی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط