سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و منابع طبیعی ایلام منعقد شد

ایلام-تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی استان با منابع طبیعی در راستای گسترش توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با موضوع حفاظت و حمایت از محیط زیست، به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با هدف توسعه و ترویج کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی به منظور بسترسازی ارتقا سطح مطالعه مفید، تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات کتابخانه‌های عمومی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و یاسم خانمحمدیان، سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به امضا رسید.

سمیه حیدری تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های دستگاه‌ها در راستای همکاری در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان دوستداران طبیعت همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی فعالیت داریم. دایرکردن خانه‌های محیط زیست و هلال احمر در کتابخانه‌های عمومی سطح استان یکی از نقاط عطف ارتباط بیشتر برای تعامل و همکاری با ادارات مختلف بوده است.

حیدری ادامه داد: ۱۵ باب کتابخانه در سطح روستاها در حال فعالیتند که کودکان و نوجوانان فعال و علاقه‌مند با توجه به شرایط اجتماعی محیط، در این کتابخانه‌ها مشغول مطالعه و دریافت خدمات فرهنگی هستند.

حیدری افزود: با توجه به مرکزیت کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان محور و پایگاهی اجتماعی در جغرافیای روستاها، اکثر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این مکان‌ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی برای برگزاری برنامه‌های مشترک با اداره‌کل منابع طبیعی آمادگی کامل دارد و این پایگاه‌های فرهنگی را برای برپایی کلاس‌های آموزشی ترویجی در این حوزه در اختیار همیار طبیعت قرار خواهد داد.

حیدری تشرح کرد: منابع طبیعی کشور محدود و مربوط به تمام نسل‌هاست و موظفیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا اعضا و مراجعین کتابخانه‌های عمومی با شیوه‌های حفظ و نگهداری این ثروت‌های خدادادی آشنا شوند.

یاسم خانمحمدیان، سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان کرد: دغدغه ما حفظ منابع طبیعی است و تلاش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی و آموزش از بحران‌هایی نظیر خشکسالی و آتش‌سوزی جلوگیری کنیم.

وی افزود: حضور و جذب همیار طبیعت نقش مهمی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی استان و کشور به همراه دارد و استفاده ازظرفیت کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در این زمینه راهگشا است.

وی ادامه داد: کتابخانه محیط ارزشمندی است. اگر سواد و فرهنگ داریم همه مدیون کتاب و کتابخانه هاست. همکاری کتابداران و کارکنان منابع طبیعی در برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی و معرفی برنامه‌های علمی-پژوهشی اداره‌کل منابع طبیعی به اعضا و مراجعان کتابخانه‌های عمومی می‌تواند تأثیر به‌سزایی در پیشبرد اهداف مدنظر سازمان داشته باشد.

در پایان این حاضرین از کتابخانه مرکزی بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها