سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
علاقه هنرمند گرافیست به تاریخ شفاهی؛ از ناگفته‌های بن سلمان تا ناشنیده‌های هویدا

محمد روح‌الامین برای خرید از نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ پیشنهاد داد: من عموماً کتاب‌های تاریخ شفاهی مطالعه می‌کنم و به تازگی کتاب «ام. بی. اس» از بن هوبارد را مطالعه کردم.

محمد روح‌الامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: من عموماً کتاب‌های تاریخ شفاهی مطالعه می‌کنم و به تازگی کتاب «ام. بی. اس» از بن هوبارد را مطالعه کردم. در طول رخدادهایی که در این کتاب به تصویر کشیده شده، شرایط کار به‌عنوان یک روزنامه‌نگار خارجی در عربستان سعودی دستخوش تحولی چشمگیر شد؛ ابتدا تحولی به‌سوی مثبت و بعد به‌سوی منفی. پادشاهی سعودی، علاوه بر آنچه بر سر جمال خاشقچی آورد، هزاران سعودی را ممنوع الخروج کرده و شهروندان خود را به دلیل اظهارنظر در فضای مجازی یا تماس با روزنامه‌نگاران خارجی، تحت پیگرد قرار داده است.

همچنین وی افزود: قبل از آن نیز کتاب «سقوط شاه» از فریدون هویدا را خواندم که بسیار جذاب بود. این کتاب سخنانی شنیده نشده است که هویدا از شاه بازگو می‌کند. فریدون هویدا، در صفحه ۲۹ کتاب «سقوط شاه» اشاره می کند که «یک شب که با برادرم شام می‌خوردم، او را هم با این عقیده خود که پدر ملت دارد رو به سقوط می‌رود و نارضایتی‌ها، حالت گسترده‌ای به خود گرفته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها