چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است

همدان - دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، کمال شفیعی‌مشعوف عصر سه‌شنبه در کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان که با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان برگزار شد اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است و باید به شاعران این شهر توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد، گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

نویسندگی و محتواسازی برای کودکان یک ضرورت است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه‌اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیئت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبان‌نژاد، بابک نیک‌طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیئت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی دوست من کتاب را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه‌ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

پس از پایان آیین افتتاحیه، کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش ایبنا؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها