پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
جشنواره شعر جشنواره شعر کودک رضوی امسال با رویکرد بنیاد امام رضا(ع) بود

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: جشنواره شعر جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی امسال با رویکرد بنیاد امام رضا(ع) بود و در قالب چند محفل شعر طراحی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه عصر پنج‌شنبه در اختتامیه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: عرض ارادت به امام رضا (ع) و خادمی امام رئوف محدود به حرم نمی‌شود همانطور که در روایات نیز آمده که هر جا نام آنها برده شود، حرم است.

وی اضافه کرد: خدمت به امام رضا (ع) را هر کس به طریقی می‌تواند داشته باشد با دمی یا درمی با قدمی یا قلمی که شعرا با قلم خود عرض ارادت دارند که بسیار ارزشمند است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: مایه افتخار است که در استان همدان شاعران گرانقدری در عرصه کودک و نوجوان داریم و عرض ارادت نیز به ساحت امام رضا (ع) دارند.

وی با بیان اینکه امروز در جشنواره شعر رضوی سومین محفل شعر کودک و نوجوان رضوی را نیز داریم گفت: از همه کسانی که کمک کردند جشنواره رضوی این اتفاق گرانقدر در همدان رخ دهد، سپاسگزارم.

ویژه با بیان اینکه چندین سال است برنامه‌های بنیاد رضوی در گستره بین المللی برگزار می‌شود تصریح کرد: در این راستا با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در استان‌های کشور رویدادهای بزرگی نیز اجرا می‌شود که جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی یکی از آنهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اهداف رویداد هم اشاره کرد و افزود: استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان از جمله اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در استان همدان نیز عناوین مختلفی از جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع رضوی برگزار شده است گفت: در دو سال اخیر موضوع این جشنواره‌ها شعر کودک و نوجوان رضوی است که امسال با توجه به رویکرد بنیاد امام رضا (ع) جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی را در قالب چند محفل شعر و رویداد با این موضوع در پنج استان برنامه‌ریزی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها