سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
طرح خرید مجازی نمایشگاه کتاب توسعه یابد

همدان - مدیر کتابفروشی فروغ در همدان با اشاره به طرح نمایشگاه مجازی کتاب گفت: برنامه خرید مجازی نمایشگاه کتاب طرحی مفید و خوب است که باید توسعه یابد.

محمدباقر ضیافتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان اظهار کرد: سال قبل هم در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت کردم، البته این حضور اولین بار بود اما فروش خوبی داشتیم.

وی در پاسخ به اینکه «چرا در فروش مجازی کتاب نمایشگاه حضور دارند» گفت: ما طی سال هم فروش مجازی داریم اما نمایشگاه کتاب که شروع می‌شود، فروش ما هم بهتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با وجود اینکه تنها ۱۰ درصد تخفیف فروش مجازی است اما خرید نامحدود است و فرصت خوبی برای فروش مجازی کتابفروشی‌هاست.

َضیافتی با تاکید بر اینکه باید در سال مبلغ خرید فروش مجازی را برای افراد آزاد بگذارند، افزود: نمایشگاه کتاب و اصلاً هر نمایشگاهی باعث غریب خرید به مخاطب می‌شود، چون محدودیت ندارد که هم در خرید حضوری با تخفیف بالا خرید انجام می‌دهند و هم در فروش مجازی این اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: در فروش مجازی علاوه بر خرید راحت از سراسر ایران دسترسی بهتر می‌شود مثلاً کتابی که در شهری نباشد مخاطب می‌تواند با دسترسی به سایر کتابفروشی شهرهای دیگر کتاب خود را پیدا کرده و سفارش دهد.

مدیر کتابفروشی فروغ در همدان گفت: با نمایشگاه مجازی کتاب ۱۰۰ درصد موافقم، هنوز یکسال از این طرح می‌گذرد اما باید توسعه یابد و در سال نیز افزایش فروش مجازی را شاهد بوده و مقدار خرید بیشتر را هم برای افراد فراهم کنیم.

وی در خصوص بروزرسانی منابع کتابفروشی نیز گفت: همه منابع فروشگاه ما که حدود سه هزار جلد است را در سایت قرار داده‌ام و افراد می‌توانند از طریق سایت به آن دسترسی داشته باشند.

ضیافتی با بیان اینکه محور کتابفروشی فروغ کتاب‌های تاریخی، اجتماعی، روانشناسی، رمان و… است، گفت: بنده ۵۳ سال است که در عرصه کتاب فعال هستم و اکثریت تازه‌های نشر در کتابفروشی ما هست که آنها را وارد سایت می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص همکاری پست در ارسال مرسولات عنوان کرد: پست همکاری خوبی دارد و چون با سفارش خانه کتاب بوده، مشکلی در این زمینه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها