جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
نمایشگاه کتاب باید تامین‌کننده سلیقه‌های مختلف باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده،شاهد نمایشگاه ویژه، جذاب و تامین‌کننده سلیقه همه افراد در حوزه‌های فرهنگی و هنری باشیم.

علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ضرورت احیای بن کتاب دانش‌آموزان و معلمان، عنوان کرد: از یک سو با توجه به سرانه مطالعه در کشور و از سوی دیگر افزایش روزافزون قیمت تمام شده کتاب شامل کاغذ و چاپ، همچنین مشکلات معیشتی خانواده، باید به کتابخوانی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: با توجه به همه این عوامل، اکنون کتاب در سبد مصرفی خانوار خیلی جایگاه ویژه‌ای ندارد؛ تلاش کردیم در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهیم در کنار دانشجویان، استادان و طلاب، این بن کتاب برای سایر اقشار علاقه‌مند نیز تسری پیدا کند.

یزدی‌خواه با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب همزمان با نمایشگاه فیزیکی، افزود: این موضوع زمینه خوبی برای دسترسی عموم مردم در شهرها و روستاهای مختلف به کتاب است و در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند بخشی از هزینه پشت جلد کتاب را تقبل کند.

وی افزود: با این کار هم به حوزه نشر و کتاب کمک می‌شود و هم خانواده‌ها و مصرف‌کننده؛ علاوه براین زمینه‌ای فراهم می‌شود که اقشار مختلف بتوانند کتاب بیشتری تهیه کنند.

یزدی‌خواه در ادامه نمایشگاه سی‌وپنجم را نمایشگاه ارزشمندی ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته دوبار به نمایشگاه رفتم و امیدوارم در سال جدید نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است شاهد فعالیت یک نمایشگاه ویژه، جذاب و تامین‌کننده سلیقه همه افراد در حوزه‌های فرهنگی و هنری باشیم.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها