سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
پیشنهاد مجری مشهور تلویزیون؛ خواندنی‌ترین کتاب هزار سال اخیر

عطا بیگدلی: در طی سالیان گذشته، از هزار سال پیش تا کنون، یک کتاب بیشتر خواندنی نیست و آن هم کتاب شریف «اصول کافی» است.

سرویس دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، خبرنگاران ایبنا به سراغ چهره‌های فرهنگی، ادبی و هنری رفته و از آنها خواسته‌اند تا به مخاطبان این رسانه، کتاب‌هایی را به عنوان پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران معرفی کنند. عطاالله بیگدلی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و مدیر مرکز علم و تمدن پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) و مجری برنامه تلوزیونی شیوه در گفت‌وگو با ایبنا، کتاب پیشنهادی خود برای خرید از نمایشگاه امسال را به مخاطبان معرفی کرد.

او بیان کرد: در طی سالیان گذشته، از هزار سال پیش تا کنون، یک کتاب بیشتر خواندنی نیست و آن هم کتاب شریف «اصول کافی» است.

بیگدلی ادامه داد: ما یک کتاب داریم که هیچکس هم آن را نمی‌خواند و تمام مشکلاتمان را هم همان حل می‌کند. مدام فروعات و حواشی می‌نویسیم و می‌خوانیم اما اصل کاری را هیچوقت نمی‌خوانیم. به همین دلیل به همه اصحاب علوم انسانی، علوم ریاضی، علوم تجربی و هر عالمی، می‌توان توصیه کرد که یک دور اصول کافی را با هر ترجمه‌ای که دوست دارد بخواند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) افزود: باز می‌توان توصیه کرد که قبل از آنکه این کتاب را چندبار بخواند و مباحثه کند، هیچ کتاب دیگری را نخواند. حتی قرآن هم نخواند و ابتدا اصول کافی را بخواند چون این کتاب به او یاد می‌دهد که حالا چگونه قرآن بخواند. دو کتاب اول اصول کافی یعنی «عقل و جهل» و «علم» هم خیلی مهم‌تر است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها