سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
«علیاحضرت ملکه» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

خراسان‌رضوی - «علیاحضرت ملکه» جدیدترین اثر پروفسور مجید میرزا وزیری که تلفیقی جذاب و هیجان‌انگیز از رمان و ریاضی است به نمایشگاه کتاب تهران رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، پروفسور مجید میرزاوزیری استاد گروه ریاضی محض و گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد که به واسطه قلم و روان و خلاقیت‌اش در نوشتار کتاب‌هایش همیشه مورد اقبال مردم قرار گرفته‌، این‌بار کتاب «علیاحضرت ملکه» را رهسپار بازار کتاب کرده است.

دوستداران ادبیات و ریاضی، این استاد خوش‌فکر دانشگاه را پیش‌تر با کتاب‎هایی نظیر «قتل در فانوس دریایی»، «حافظه استاد»، «بازگشت به منزل آخر»، «قلب در نگاه» و بی‌شمار کتاب‌هایی می‌شناسند که همگی تلفیقی از رمان و ریاضی بوده‌اند چراکه او از دریچه داستان به ریاضی می‌نگرد و خودش معتقد است «داستان دارای احساس است چیزی که ریاضی فاقد آن است پس احساس یادگیری را تقویت می‌کند.»

مجید میرزاوزیری که موسس مسابقات جهانی «شهر ریاضی» نیز است و دوست دارد که بچه‌ها از طریق داستان‌ها و ماجراهای مختلف با ریاضی آشنا شوند، در جدیدترین کتاب خود داستان زندگی دکاد را روایت می‎‌کند، مردی که ریاضی می‌خواند و به دعوت ریاضیدانی به نام گاوس به سرزمین ریاضیات دعوت می‌شود.

او برای ورود به کشور ریاضیات لازم است به سفارتخانه برود، ویزا بگیرد و برنامه دقیقی از سفر خود ارائه دهد.

دکاد در سفارتخانه با پیرمردی به نام π آشنا می‌شود و در طول سفر خود نیز با ریاضیدانان بسیار و مفاهیم ریاضی متنوعی آشنا و روبه‌رو می‌شود که همگی از شخصیت‌های داستان هستند؛ اما موضوع مهم این است که حوادث داستان موجب می‌شود تا دکاد به حضور علیاحضرت ملکه برسد.

شرح این ماجرای خواندنی علاوه بر درگیر کردن خواننده با داستانی جذاب، می‌تواند او را به ریاضیات علاقه‌مند کند و موجب افزایش توانایی هوش طبیعی وی در روبه‌رو شدن با هوش مصنوعی شود.
این موضوعی است که وقتی داستان را بخوانید، به اهمیت آن پی می‌برید.

به گزارش ایبنا؛ «علیاحضرت ملکه» به قلم مجید میرزا وزیری، در ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۷۰ هزار تومان و ویراستاری جواد رسولی توسط نشر اندیشه مولانا رهسپار بازار کتاب شده است و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها