چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
بر فعالیت ناشران در نمایشگاه کتاب نظارت می‌شود

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب تهران، با بیان اینکه ناشران ضوابط حضور در نمایشگاه را به خوبی می‌دانند گفت: کمیته نظارت و ارزیابی محتوایی در بخش ناشران داخلی بر فعالیت ناشران در طول نمایشگاه نظارت خواهد کرد.

محمد اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه امسال ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در زمان مناسبی آغاز شد، درباره حضور ناشران در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: ناشران فرصت کافی برای آماده‌سازی عناوین خود در نمایشگاه را داشتند و ثبت‌نام مقدماتی و نهایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده از لحاظ کمّی، تعداد قابل توجهی از ناشران تهرانی و شهرستانی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند، افزود: از لحاظ کیفیت نیز ناشران آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و عمومی جدیدترین آثار منتشر شده خود را در نمایشگاه عرضه کرده‌اند و تا آخرین ساعات باقی‌مانده تا برگزاری نمایشگاه به‌دنبال اعلام وصول کتاب‌های جدید برای عرضه در نمایشگاه بوده‌اند.

الهیاری با بیان اینکه امیدواریم علاوه بر عرضه کتاب، نمایشگاه رویدادمحور و فرهنگ‌محوری داشته باشیم بیان کرد: نمایشگاه فرصتی است برای عرضه کتاب‌هایی که اهالی نشر برای تولید آن‌ها زحمات بسیاری کشیده‌اند.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه سی‌وپنجم کتاب تهران درباره تمهیدات لازم برای پیشگیری از تخلفات ناشران نیز گفت: ناشران ضوابط حضور در نمایشگاه را به خوبی می‌دانند در فرصت ۱۰ روزه برگزاری نمایشگاه کتاب، انگشت شمار ممکن است تخلفاتی روی دهد که کمیته نظارت و ارزیابی محتوایی در بخش ناشران داخلی بر فعالیت ناشران در طول نمایشگاه نظارت خواهد کرد.

وی افزود: کتاب‌هایی که به مخاطبان عرضه می‌شوند باید از لحاظ محتوایی کیفیت داشته باشند و فرصت نمایشگاه باید در اختیار ناشرانی قرار بگیرد که به لحاظ کیفی آثار بهتری ارائه می‌دهند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی(ره) به‌شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها