چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
۵ کتاب مورد حمایت بنیاد شهید زنجان قرار گرفت

زنجان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: سال گذشته بنیاد شهید استان زنجان از ۵ کتاب حمایت مالی کرد.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بنیاد شهید خود را موظف به حمایت از تولیدات فرهنگی در این زمینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از آثار فرهنگی با طرح آنها در کمیته تالیف و تدوین بنیاد شهید انجام می‌شود، اضافه کرد: طبق شیوه نامه اگر یک اثر نمره بالای ۶ از ۱۰ را کسب کند، مشمول حمایت خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته از ۵ کتاب تالیفی توسط نویسندگان در استان حمایت شد، افزود: این آثار مربوط به وصیت نامه، خاطرات رزمندگان، خاطرات والدین شهدا و روایتگری بوده است.

برزگر ضمن دعوت از نویسندگان زنجانی در زمینه با تالیف آثار مرتبط با دفاع مقدس بیان کرد: با وجود اینکه آثار زیادی مرتبط با شهدا در استان تالیف شده اما هنوز هستند والدینی که خاطرات آنها تالیف نشده و جایی درج نشده است.

وی در ارتباط با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی نیز گفت: استفاده از نخبه‌ها به خصوص دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا با انجام طرح‌های پژوهشی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط بنیاد شهید انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به جذابیت سوژه‌‎های دفاع مقدس افزود: هدف ما این است که برای ۵۰۰ سال دیگر سند تاریخی از دفاع مقدس‌مان باقی بماند که بسیار ارزشمند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به آمادگی این اداره کل در حمایت از آثار نویسندگان و هنرمندان در رابطه با دفاع مقدس گفت: با توجه به جنگ نرم دشمن تولید این آثار موجب آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با رشادتهای رزمندگان در دفاع مقدس خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات حمایتی بنیاد شهید در مراسم‌های مختلف نسبت به توزیع کتاب موضوعی دفاع مقدس و شهدا هم اقدام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط