جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
انتشارات دانشگاه فرهنگیان با ۱۲۰ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب تهران حاضر است

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان از حضور انتشارات این دانشگاه در سالن کتاب‌های دانشگاهی با ۱۲۰ عنوان کتاب و در خواست اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی برای خرید از نمایشگاه کتاب خبر داد.

کیومرث جهانگردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان و اعتباری که این دانشگاه برای خرید کتاب دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در هر استان یک یا چند پردیس و مرکز تربیت معلم دارد که تقریباً همه آن‌ها از یک کتابخانه برخوردار است. این دانشگاه در مجموع ۹۸ پردیس و مرکز تربیت معلم و ۹۸ کتابخانه در سراسر کشور دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان معمولاً کتاب‌های حوزه آموزش و پرورش در مقاطع مختلف، به‌ویژه کتاب‌هایی که مورد نیاز استادان، دانشجویان و دانشجومعلمان است را تأمین می‌کند، عنوان کرد: بخش کتاب‌های فارسی کتابخانه‌های این مراکز غنی هستند. در بخش لاتین به دلیل گران شدن نرخ ارز و قیمت کتاب‌های لاتین نیاز به توجه بیشتری احساس می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه هرساله اعتباری را برای خرید کتاب درنظر می‌گیرد و آن را به مدیریت‌های استانی دانشگاه دانشگاه ابلاغ می‌کند، عنوان کرد: امسال نیز دانشگاه فرهنگیان بعد از اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را تصویب و ابلاغ کند، اعتبار تهیه کتاب به همه پردیس‌ها و مراکز دانشگاه ابلاغ خواهد کرد تا این مراکز به‌صورت نیمه‌متمرکز به تهیه کتاب اقدام شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه امسال اعتباری حدود ۱۲ میلیارد تومان برای خرید کتاب در نظر گرفته است، گفت: هر سال اعتبار مورد نیاز برای خرید کتاب تامین و ابلاغ شده است. سال گذشته این دانشگاه مبلغ ۶ میلیارد تومان را برای خرید از نمایشگاه کتاب در نظر گرفته بود. دانشگاه فرهنگیان هر سال در هفته کتاب و نمایشگاه‌های کتاب به خرید کتاب اقدام می‌کند. این دانشگاه امسال برای خرید کتاب برنامه‌هایی دارد که مهم‌ترین آن هماهنگی با خانه کتاب است تا نسبت به شارژ بن تهیه کتاب براساس کدملی استادان و اعضای هیئت علمی با مشارکت خانه کتاب در طول سال اقدام شود.

اختصاص بن کتاب برای خرید اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تخصیص بن اعتبار برای خرید کتاب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان از نمایشگاه کتاب گفت: امسال نیز فهرست اعضای هیئت علمی و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان به خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام شده است تا این افراد براساس کدملی خود با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب از طریق نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

وی با اشاره به حضور انتشارات دانشگاه فرهنگیان در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳، دومین سالی است که انتشارات دانشگاه فرهنگیان با هدف معرفی دانشگاه، خدمات، کتابخانه‌ها و کتاب‌های جدید خود وارد این رویداد فرهنگی می‌شود. این دانشگاه امسال با حدود ۱۲۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور پیدا می‌کند. غرفه انتشارات این دانشگاه در طبقه دوم سالن ناشران دانشگاهی قرار گرفته است.

جهانگردی با بیان اینکه کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان محل مراجعه استادان مراکز تربیت معلم و دانشجومعلمان است، گفت: در نظرداریم با تنظیم بخشنامه‌ای، امکان استفاده و عضویت همۀ معلمان علاقه‌مند کشور را کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان فراهم آوریم‌، زیرا تاکنون معملمان به‌صورت نظامند از کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان استفاده نکرده‌اند.

وی درباره فعالیت‌هایی که قرار است در آینده در حوزه کتابخانه‌ای دانشگاه فرهنگیان انجام شود، گفت: دیجیتال‌سازی منابع کتابخانه دانشگاه فرهنگیان و امکان دسترسی اعضا به این منابع، از طریق تلفن‌های همراه در دستور کار اداره کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها