چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
نکوداشت چهره‌های ماندگار باعث شد بعد از مدت‌ها کتاب جدید بنویسم

برگزیده دومین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی میراث فرهنگی گفت: در سال‌های دور، بیش از ۱۰ جلد کتاب در حوزه مرمت میراث فرهنگی تألیف و تدوین داشته‌ام اما نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی این انگیزه را در من ایجاد کرد که دوباره شروع کنم و کتاب جدید بنویسم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا زهره بزرگمهری چهره پیشکسوت میراث فرهنگی، برگزاری رویداد نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی را عاملِ امیدبخشی و تقویت انگیزه در اهالی میراث فرهنگی کشور دانست و گفت: نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ادامه‌دار باشد و به دست فراموشی سپرده نشود.

بزرگمهری درباره میزان اثرگذاری این رویداد در جامعه تاکید کرد: جشنواره معرفی چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی نیازمند تبلیغات رسانه‌ای گسترده است.این مرمتگر پیشکسوت در حوزه مرمت آثار باستانی اضافه کرد: همه زمان، نیرو و زندگی‌ام را در این حوزه گذاشته‌ام و خرسندم که این اقدامات، در جایی و گوشه‌ای دیده شد.

وی درباره اثر برگزاری این رویداد بر چهره‌های ماندگار حوزه میراث فرهنگی کشور گفت: این رویداد برای پیشکسوتان این حوزه انگیزه ایجاد خواهد کرد. با برگزاری این رویداد، برای خود من انگیزه ایجاد شد.

بزرگمهری افزود: پس از برگزیده شدن این انگیزه در من ایجاد شد که دوباره یک بخشی از دانسته‌های خود را به رشته تحریر در بیاورم و اکنون مشغول تدوین کتاب جدیدم هستم.

در دومین آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، از ده چهره ماندگار میراث فرهنگی ایران سپاسداری شد. این برنامه به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

زهره بزرگمهری دکترای مرمت بناهای تاریخی از دانشگاه شهید بهشتی است، دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیئت راهبردی پایگاه میراث فرهنگی برخی شهرهای تاریخی ایران، مدیر کل پیشین دفتر فنی حفظ و احیا سازمان میراث فرهنگی، استاد پیشکسوت ارزشیابی مرمت بنا برای هنرمندان هنرهای سنتی است.

وی در رزومه پربار خود طرح مرمت و احیای بناهای تاریخی مانند: تپه باستانی آوه، سرای حاج‌باشی بازار اراک، بازسازی پوشش‌های بازارچه حاج‌قنبر یزد، مرمت و احیای مقبره استاد محمدکریم پیرنیا و … را نیز دارد و همچنین مولف کتاب‌های کتاب‌های «آمودهای ایرانی» و «سیر تحول معماری ایران» است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها