جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
«کتاب قائمون» در سمنان رونمایی شد

سمنان- مراسم رونمایی از «کتاب قائمون» با موضوع تصاویر رزمندگان دوران دفاع مقدس استان سمنان با حضور مسئولان در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مراسم رونمایی از «کتاب قائمون» صبح جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان، رئیس کنگره سه هزار شهید استان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد، بخش هایی از «کتاب قائمون» مجموعه تصاویر حضور رزمندگان استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس و عملکرد رزمندگان در گردان های مختلف و در عملیات دوران جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شد.

بنا به اعلام مسئولان کنگره سه هزار شهید استان سمنان روایت تصویری استان سمنان در دفاع مقدس، موضوع اصلی کتاب قائمون است.

سرهنگ حسین فریدون رئیس کنگره سه هزار شهید دفاع مقدس استان سمنان در مراسم رونمایی از این کتاب بیان کرد: تدوین و گردآوری عکس‌های این کتاب از سال ۹۷ آغاز و تا سال گذشته ادامه داشت و در نهایت این مجموعه به کتاب نفیس بدل شد.

فریدون با بیان اینکه این کتاب تصویرگر مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس از سوی رزمندگان استان سمنان است، ابراز کرد: ۳۰۰ عکس از رزمندگان استان در دفاع مقدس و عملیات مختلف در این کتاب به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه توضیحات تصاویر و نوشتارهای این کتاب این کتاب با دو زبان فارسی و انگلیسی انجام شده است، افزود: این اثر نفیس به اعزام رزمندگان، پشتیبانی از جبهه‌ها، عملیات مختلف، حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس و جبهه‌ها و تشییع پیکر شهدا و … اشاره دارد.

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباج نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت نقش رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس گفت: نشر و کتاب بهترین ابزار برای ثبت مجاهدت‌های رزمندگان استان در دوران فخر و افتخار است.

حسینی دیباجی خواستار توجه بیشتر نهادهای فرهنگی به نشر کتاب ها به خصوص تصاویر دوران دفاع مقدس شد و بیان کرد: یکی از ارکان جهاد تبیین، انتقال مفاهیم دفاع مقدس و مجاهدت و ایثارگری، ولایتمداری و فداکاری به نسل جوان امروزی است که به وسیله کتاب می‌توان آن را انجام داد.

امسال استان سمنان میزبان کنگره بزرگ سه هزار شهید است که رونمایی از کتاب هایی از این دست، در واقع در زمره برنامه های جانبی آن کنگره محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها