جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
رویدادهای حوزه مقاومت؛ از ساختار فرهنگ در حاکمیت تا فرانکفورت و قدس

رویدادهای متنوعی در نمایشگاه کتاب تهران هر روز برگزار می‌شود که بخشی از این رویدادها را به حوزه فرهنگ مقاومت اختصاص دارد که جزئیات آنها در این گزارش ثبت شده است.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا آنچه در ادامه می‌خوانید برنامه‌های حوزه مقاومت در روز سوم نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است:


سازمان نشر، تعاریف، مولفه‌ها و الگوها

نشست «سازمان نشر، تعاریف، مولفه‌ها و الگوها» ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز جمعه در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس در حال برگزاری است. امیرشهریار امینیان و دکتر ابراهیمی مهمانان این نشست تخصصی هستند.


جشن امضای «درس‌های مجید»، «درس های مجید» روایتی مادرانه از زندگی سرباز شهید مجید سیفی دستجردی است. مجید پسر بزرگ‌تر و عزیزکرده‌ای است که با قبول مسئولیت‌های متعدد از کودکی جای خاصی در دل خانواده باز می‌کند. او به‌خاطر همین مسئولیت‌پذیری، کمک بزرگی برای خانواده‌ای است که در یک روستای بدون امکانات زندگی می‌کنند و کارهای پدر و مادر در اوج نیاز مالی، بسیار زیاد است.
جشن امضای این کتاب از ساعت ۱۱ در محل غرفه حماسه یاران برگزار می‌شود.


«تخت آقا» و «دختر شجاع» رونمایی می‌شود
مجمع ناشران دفاع مقدس که حضور پررنگی در نمایشگاه سال جاری دارد از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از دو کتاب انتشارات رسول آفتاب با عناوین «تخت آقا» و «دختر شجاع» رونمایی می‌شود.


تبیین و جشن امضای کتاب «سوقی»
«سوقی» روایت روزهای تلخ آوارگی، بی‌خانمانی و سرگردانی مردمانی از دیار زاگرس است که سال ها در عراق نسل به نسل مسالمت آمیز در کنار مردم آن کشور زندگی کرده‌اند.


نشست تبیین این کتاب با حضور شاهدخت حیدری از ساعت ۱۴ در محل مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.


همچنین جشن امضای این کتاب از ساعت ۱۷ در غرفه انتشارات روایت فتح برپا می‌شود.


«پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» رونمایی می‌شود
کتاب «پرواز ۳۳ فرانکفورت قدس» زندگی نامه داستانی سردار سرتیپ شهید حاج درویش شریفی است. سردار سرتیپ شهید حاج درویش شریفی، از فرماندهان سپاه قدس است که در جوانی به زندگی در آلمان پشت پا زد.
او جزو اولین افراد به نیروی قدس سپاه ملحق شد و پس از سال‌ها حضور موثر در عملیات های برون مرزی این نیرو، در نهایت به طور مرموزی در شهر خودش ترور شد و به شهادت رسید.

این کتاب از ساعت ۱۶ در محل غرفه حماسه یاران برگزار می‌شود.


خط مقدم با رونمایی کتاب در روز سوم
رونمایی از کتب رمان خط مقدم با عناوین «کنعان»، «پرتگاه پشت پاشنه» و «رختشو» با حضور نویسندگان اثر از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.


«رخت‌شو» رمانی است نوشته‌ی محمد حنیف در ۳۹۹ صفحه که انتشارات خط مقدم آن را منتشر کرده است. این کتاب با سرک کشیدن در زندگی حبیبه و پسرانش جهانی متفاوت را در مقابل نگاه مخاطب می‌گسترد؛ حبیبه و پسرانش عدنان و عباس، از دل کاظمین به قلب جبهه‌های جنگ ایران آمده‌اند.


جشن امضای زخم پاییز
کتاب «زخم پاییز»، سی و ششمین جلد از مجموعه بیست و هفتی‌ها روایتی از زندگی شهید مدافع امنیت پوریا احمدی به قلم فائزه طاووسی توسط انتشارات ۲۷ بعثت روانه بازار نشر شد.

جشن امضای این اثر از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در محل غرفه انتشارات ۲۷ بعثت برگزار می‌شود.


نشست «ساختار فعلی فرهنگ در حاکمیت»

نشست تخصصی «ساختار فعلی فرهنگ در حاکمیت» از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه مهدی جمشیدی، مهدی کاموس، و داوود ضامنی در محل غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها