پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
تعالی و ترویج کتاب و کتابخوانی با حضور روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران

عضو شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور گفت:حضور هفت روستا در غرفه روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۴۰۳ تهران کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌هایی که در راستای تعالی کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی وجود داشته به نتیجه برسد.

جابر اسدی در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در غرفه ایبنا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به برپایی غرفه روستاهای دوستدار کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در راستای ترویج و تسعه کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و روستاهای کشور طرح روستاهای دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۳ اجرا شد.

وی افزود: در همین زمینه شهر خلاق و پیشرو در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد که این عنوان به سمنان اختصاص یافت.

عضو شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور با بیان اینکه از سال ۹۴ به بعد در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران بخشی تحت عنوان روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت ایران ایجاد شد، گفت: روستاهایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های جدید و مهم داشتند در این بخش صاحب غرفه شدند تا در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به معرفی آثار ادبی و نویسندگان روستای خود و به صورت کلی به معرفی دستاوردهای فرهنگی آن روستا بپردازند.

وی ادامه داد: هفت روستای اورنگ از سیستان و بلوچستان، علویه از جهرم فارس، ساریه از دشت آزادگان خوزستان، اسفندیار از خراسان جنوبی، ناچیت از آذربایجان غربی، دستگرد امامزاده از چهارمحال و بختیاری و درسجن از زنجان از جمله روستاهایی بودند که در سال ۱۴۰۲ به عنوان روستاهای دوستدار کتاب معرفی شدند.

اسدی با بیان اینکه انتخاب این روستاها کمک می‌کند تا اهداف و برنامه‌های که در راستای تعالی کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی وجود داشته به نتیجه برسد، گفت: حضور روستاهای دوستدار کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اگر با پیوست رسانه‌ای همراه باشد، قطعاً می‌تواند باعث مطرح شدن این روستاها به صورت گسترده باشد و هنرمندان ناشناخته آن‌ها نیز معرفی شود.

وی افزود: رقم خوردن اتفاقات مثبت در حوزه کتاب و کتابخوانی برای روستاهای مذکور باعث افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در این اماکن خواهد شد و توجه به این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها