شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
کمال دینداری و ولایت اهل بیت (ع) در حوزه شعر آئینی مورد توجه است

آذربایجان‌غربی - روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» گفت: در حوزه شعر آئینی، تنها مبحث، مدح اهل بیت (ع) نیست، بلکه کمال دینداری، ولایت اهل بیت (ع) و بیزاری از دشمنان ایشان است و ولایت مداری و جایگاه اهل بیت (ع) نیز باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی کریمی صبح شنبه در نشست ادبی «خورشید فروزان، ماه تابان» با موضوع خواهر و برادری، که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ابراز خرسندی از حضور در جمع شاعران و ادیبان گفت: در مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه به شاعران و ادیبان شده است و شاعران متعهد در احیای آثار اهل بیت (ع) همواره اثرگذار بوده اند؛ آثار «دعبل» از شاعران دوره امام رضا (ع) نیز بیان کننده این موضوع است.

وی تصریح کرد: در حوزه شعر آئینی، تنها مبحث، مدح اهل بیت (ع) نیست، بلکه کمال دینداری، ولایت اهل بیت (ع) و بیزاری از دشمنان ایشان است و ولایت مداری و جایگاه اهل بیت (ع) نیز باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ایام دهه کرامت، ۸۰ کاروان «زیر سایه سخن» با شعار «ما با شما سربلندیم» در ۳۱ استان با هدف ایجاد حس معنوی و ارتباط دل با وجود امام رضا (ع) حضور یافتند.

حجت الاسلام کریمی در پایان سخنان خود، از تمامی شاعران و حاضران برای قلم فرسایی با محوریت اهل بیت (ع) و با مضمون «ما با شما سربلندیم» دعوت به عمل آورد.

وراثت و مسائل تربیتی در شخصیت هر انسانی تاثیرگذار است

نیر الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی نیز در مراسم گفت: وراثت و مسائل تربیتی در شخصیت هر انسانی تاثیرگذار است و نجمه خاتون، یک بانوی عالمه و مادر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بود و تولد حضرت فاطمه معصومه (س)، ۲۵ سال پس از تولد حضرت امام رضا (ع) می‌باشد.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از عنایت الهی برای ایران عزیزمان هستند و برای رشد و شکوفایی کشور امام رضایی باید تلاش کرد.

الهامی با اشاره به تقارن دهه کرامت با هفته جوانی جمعیت گفت: ثروت آفرینی و جوانی جمعیت دو بال برای پیشرفت کشور هستند و لذا موضوع جوانی جمعیت باید مورد توجه قرار گرفته و تبلیغات لازم در این خصوص ضروری است.

محفل‌های کتاب محور با موضوع امام رضا (ع) نقش مهمی در ترویج سبک زندگی رضوی دارد

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: حضور «کاروان زیر سایه خورشید» با پرچم متبرک حرم مطهری رضوی در نشست امروز که مزین به نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) است مایه خیر و مباهات اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: رابطه حضرت معصومه (س) با امام رضا (ع) بسیار ویژه و شباهت بسیاری به رابطه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) داشت و این نشست، با حضور شاعران و ادیبان و علاقه مندان شعر و ادبیات رضوی و با موضوع خواهری و برادری برگزار می‌شود.

معصومی با اشاره به لزوم تببین سبک زندگی اسلامی رضوی در ایران اسلامی گفت: کتاب، محملی برای انتقال دانش و آگاهی است و استفاده از این محمل و برگزاری جشنواره‌ها، مسابقات و برنامه‌های کتاب محور با موضوع امام رضا (ع) و اهل بیت، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی دارد.‌

به گزارش ایبنا؛ گلباران پرچم متبرک رضوی توسط حاضرین، اجرای پویش «مروجان رضوی»، پخش کلیپ‌های مرتبط، شعرخوانی شاعران آیینی، شعرخوانی رادوین اخلاقی، عضو کودک محفل ادبی دنیز بخش‌های دیگری از این آئین بود.

همچنین در این نشست از ناهید و مجید نجف پیر به عنوان خواهر و برادر خادم امام رضا (ع)، آیدا و بیژن مجیدآبادی به عنوان خواهر و برادر شاعر، هستی و مهدی محمودی به عنوان خواهر و برادر کتابخوان تقدیر شد.

این نشست با مداحی و شعرخوانی مرتضی صبور، مداح کاروان زیر سایه خورشید ادامه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها