دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
بزرگداشت ثقةالاسلام تبريزي در كتابخانه مجلس

مدير روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي بزرگداشت ثقةالاسلام تبريزي را با همكاري انجمن فهرست‌نگاران از ويژه‌برنامه‌هاي سه‌گانه اين كتابخانه در هفته كتاب عنوان كرد._

احسان شكراللهي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر، گفت: میرزا علی‌آقا تبریزی (۱۲۷۷ تا ۱۳۳۰ هجري قمري) مشهور به ثقة‌الاسلام تبریزی یا ثقة‌الاسلام دوم، از علمای آذربایجان و یکی از شهدای جنبش مشروطیت ایران بود. او از مشروطه‌طلبان و آزادی‌خواهان بود و در تبریز به دست روس‌ها به دار آویخته شد. 

وي افزود: ويژه‌نامه‌اي با عنوان «جنگ نسخه‌پژوهي» براي ارايه در اين مراسم منتشر مي‌شود كه در بردارنده مقالاتي درباره زندگي علمي و شخصيت ثقةالاسلام تبريزي است.

مدير روابط عمومي كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي با اين پيش‌بيني كه مراسم  28 آبان ماه برپا خواهد شد، افزود:‌ در اين برنامه صاحب‌نظراني نظير علي صدرايي‌خويي، علي ميرانصاري و خانم ثقةالاسلامي، مدير كاخ گلستان، درياره ابعاد علمي، ديدگاه‌ها و شخصيت ثقةالاسلام تبريزي سخنراني خواند كرد.

وي همچنين رونمايي از كتاب «الامامة و السياسة» را از ديگر برنامه‌هاي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي در هفته كتاب‌ خواند و بيان كرد: رونمايي از لوح فشرده مشروح مذاكرات مجلس شوراي ملي و شوراي اسلامي، از ديگر مراسم كتابخانه مجلس در اين هفته است.

شكراللهي با اشاره به اين كه بهار گذشته لوح فشرده مشروح مذاكرات مجلس شوراي ملي توليد و منتشر شد، تصريح كرد: لوح فشرده جديد علاوه بر اطلاعات قبلي، در بردارنده مشروح مذاكرات مجلس شوراي اسلامي همراه با قابليت‌هاي جست‌وجو در متن و بانك واژگاني براي پژوهش است. اين نرم‌افزار با گرافيك بسيار بالا تهيه شده و قرار است نسخه آزمايشي آن در نمايشگاه مطبوعات عرضه شود.

هفدهمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 24 تا 30 آبان ماه امسال در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط