شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
تقدير از ارزيابان جشنواره علامه حلي

مراسم تقدير از ارزيابان جشنواره علامه حلي با حضور مسوولان اين جشنواره در ساختمان شماره دو مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، صديقه افشار، مدير سازماندهي تحقيقات مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران، در اين مراسم در سخناني با اشاره به حضور چشمگير خواهران طلبه در جشنواره علامه حلي اظهار داشت: اين حضور پرشور سبب شد مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران در دومين سال برپايي اين جشنواره، نقش مشاركتي داشته باشد و در مراحل سياست‌گزاري، برنامه‌ريزي و اجرا حضور يابد.

وي تصريح كرد‌: محدوديت سني ايجاد شده در جشنواره علامه حلي مانع از شركت خواهران طلبه‌اي كه در گذشته در نظام مشابه حوزه‌هاي علميه برادران تحصيل كرده‌اند، در اين جشنواره شده است.

مدير سازماندهي تحقيقات مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به اين كه مقطع سطح سه(كارشناسي ارشد) حوزه‌هاي علميه خواهران به تازگي راه‌اندازي شده است و طلاب مشغول به تحصيل در اين مقطع هنوز به مرحله تنظيم پايان‌نامه نرسيده‌اند، اضافه كرد: به همين دليل دو عرصه شامل تحقيقات پاياني دوره عمومي (سطح دو كارشناسي) و مقالات، وسيع‌ترين عرصه‌اي است كه خواهران در اين راستا در جشنواره علامه حلي حضور داشتند و به ارايه اثر پرداخته‌اند.

وي وحدت رويه در معيارهاي ارزيابي آثار جشنواره علامه حلي را يكي از مزاياي دومين دوره اين جشنواره برشمرد و خاطرنشان كرد: مهم‌ترين دستاورد جشنواره علامه حلي، كسب جايگاه علمي‌ ـ پژوهشي و اعتبار علمي است. از اين رو، اعتبار ارزيابي‌ها و داوري‌ها بسيار با اهميت‌اند.

افشار ضمن اشاره به ضعف‌هاي موجود در روند ارزيابي آثار در دومين جشنواره علامه حلي تصريح كرد:‌ استفاده از فرصت برگزاري جشنواره براي جهت‌دهي به پژوهش‌ها و سوق دادن آنها به سمت تحقيقات كاربردي، تفكيك مقوله داوري از ارزيابي، تفكيك عرصه علمي از ساير عرصه‌هاي ادبي، هنري و ...، هماهنگ‌سازي حداكثري نگاه ارزيابان و داوران براي مهار نسبي سلايق، در نظر گرفتن ضريب محروميت براي راهيابي دستاوردهاي توليدي طلاب مناطق محروم به جشنواره و انعكاس نتايج ارزيابي‌ها در تماس با صاحبان آثار براي آگاهي از ضعف‌ها و قوت‌ها، از جمله مواردي‌اند كه مي‌توان با هدف غناي بيشتر اين جشنواره در سال‌هاي آينده مدنظر قرار داد.

در اين مراسم همچنين حجت‌الاسلام علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه برادران، كسب جايگاه علمي براي اين جشنواره را از اهداف مهم برگزاري آن برشمرد و ضمن تقدير از دست‌اندركاران و ارزيابان اين جشواره، اظهار اميدواري كرد بتوان از اين گروه در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌هاي آموزشي و پژوهشي حوزه‌هاي علميه بهره برد.

وي با بيان اين كه شوراي داوري آثار بايد در اين جشنواره فعال شود، اظهار داشت: از نظرات ارزيابان اين جشنواره كه به صورت مكتوب و تفصيلي ارايه شود، در بهبود كار بهره خواهيم برد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام  المسلمين دكتر گودرزي، دبير بخش علمي دومين جشنواره علامه حلي نيز گزارشي از روند ارزيابي و داوري در اين جشنواره ارايه كرد و پيشنهاد داد: اين جشنواره از اين پس به صورت دوسالانه برپا شود.

دايمي شدن دبيرخانه اين جشنواره از جمله پيشنهادات دكتر گودرزي در اين مراسم به شمار مي‌آيد. آثار برتر اين جشنواره به صورت كتاب منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط