یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
«عکاس دوره‌گرد» به کتابفروشی‌ها می‌آید

نخستین مجموعه شعر حامد رحمتی با عنوان «عکاس دوره‌گرد» به زودی توسط انتشارات آهنگ دیگر منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. شعرهای این مجموعه در قالب سپید و درباره مضامین اجتماعی در دهه 80 سروده شده‌اند./

رحمتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این دفتر شعر که در حال حاضر طرح روی جلد آن در دست آماده‌سازی است دربرگیرنده حدود 40 قطعه شعر سپید است. خاستگاه بیشتر این سروده‌ها موضوعات اجتماعی و عاطفی اند.

وی با اشاره به این موضوع که فعالیت جدی در حوزه شعر را از سال 79 آغاز کرده، اظهار داشت: با انتشار شعرها و مقالاتم در نشریات مختلف توانستم شعرهایم را به مخاطبانم معرفی کنم. همچنین وبلاگ‌نویسی و حضور در کارگاه‌های شعر نیز در معرفی شعرهای من موثر بودند.

این شاعر ادامه داد: در زمینه عکاسی نیز فعالم. از سوی دیگر بن‌مایه‌های تصویری شعرهای این مجموعه بسیار چشمگیرند و شاید بتوان این خصیصه را مهم‌ترین ویژگی این شعرها برشمرد. برهمین اساس عنوان «عکاس دوره‌گرد» را برای این کتاب برگزیدم.

وی درباره دیگر ویژگی‌های شعرهایش توضیح داد: سادگی در زبان، مضمون و محتوا دیگر ویژگی این شعرهاست. شعر دهه 80 مسیری را طی کرده که بارزترین خصیصه آن رفتن به سوی سادگی و نه ساده‌لوحی در شعر بود که سبب می‌شد مخاطب با این سادگی ارتباط برقرار کند و جذب شعر شود.

رحمتی در پایان یادآور شد: مجموعه شعر دیگری را آماده انتشار دارم اما هنوز اقدامی برای چاپ آن نکرده‌ام؛ چراکه در نظر دارم حدود یک سال از چاپ مجموعه نخستم بگذرد و این کتاب بتواند مخاطبان خودش را پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط