خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) - پربيننده ترين عناوين استان‌ها :: نسخه کامل http://www.ibna.ir/fa/Province Sun, 21 Jul 2019 09:22:59 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal3/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) http://www.ibna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام خبرگزاری کتاب ايران آزاد است. Sun, 21 Jul 2019 09:22:59 GMT استان‌ها 60 90 درصد از نوشته‌هایی که پیرامون مذهب نوشته می‌شوند، شعاری‌اند http://www.ibna.ir/fa/doc/report/278470/90-درصد-نوشته-هایی-پیرامون-مذهب-نوشته-می-شوند-شعاری-اند به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، احسان عبدی‌پور، نویسنده و کارگردان جوان سینمای کشورمان که در جمع علاقه‌مندان به ادبیات و سینما در مدرسه اسلامی هنر حاضر شده بود، در سخنانی با بیان اینکه سینما، ادبیات و موسیقی در زمره امور مهم زندگی من نیستند، گفت: اصراری به هیچکدام از عناوینی که اکنون من را با آن می‌شناسند، ندارم. با نبودن آن‌ها زندگی‌ام مختل نمی‌شود. حتی این عناوین سومین امر مهم زندگی من هم نیستند بلکه این، خود زندگی است برایم از هر چیزی مهمتر است. عبدی‌پور اشاره کرد: دوست دارم یک چیزهایی را در زندگی تجربه کنم، اگر خوشایندم نباشند، رهایشان می‌کنم و اگر دوستشان داشته باشم، آنقدر پیگیرش می‌شوم که از آن زده نشوم. این نویسنده و کارگردان سینما امور عینی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: آن چیزی که برای من مهم است و می‌تواند نظر من را به خودش جلب کند، رویدادهایی است که عینیت داشته باشند. زمانی که سینما می‌خواندم، هر چه در مورد سینما و تاثیر کات‌ها و غیره می‌شنیدم، سرم پایین بود به محض اینکه اسم فیلمی مطرح می‌شد و می‌توانستم همه حرف‌ها و تئور‌ی‌ها را روی یک فیلم عینی پیاده کنم سرم را بالا می‌گرفتم و در بحث شرکت می‌کردم.   عبدی‌پور درباره ورودش به دنیای ادبیات و داستان‌نویسی هم با بیان اینکه هنوز خودش را در دسته‌بندی ادبیاتی‌ها نمی‌داند، تاکید کرد: خیلی نمی‌توانم درباره ادبیات صحبت کنم. به نظرم صحیح نیست من در ردیف داستان‌نویسان بنشینم. مسئله‌ام امتیاز دادن به نوشته‌ها نیست. مسئله‌ام این نیست که برای من این نوشته‌ها در امتداد زندگی هستند و من اصلاً حواسم نیست که وارد ادبیات شده‌ام یا نه. وی ادامه داد: یک بار مطلبی را برای یک برنامه‌ای نوشتم و یک قصه مفصلی برایش پیش آمد. بعدها با مجله «همشهری داستان» آشنا شدم، همان متن را از طریق دوستی برای مجله فرستادم. گفتم شاید به دردشان بخورد. یک روز دیدم مطلب چاپ شده و سردبیر هم ابتدای مجله توصیه کرده مطلب عبدی‌پور را بخوانید. همین‌قدر بی‌قصد آغاز شد. بعد از آن پیشنهادهایی می‌آمد که می‌نویسی؛ و من هر بار نوشتم و رسیدم به اینجا که تعداد محدودی نوشته دارم. عبدی‌پور در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه داستان‌های خوبی نوشته‌ای اما همچنان خود را داستان‌نویس فرض نمی‌کنی؟، پاسخ داد: چون تجربه زیسته و آن چیزی که بر من گذشته است و آنچه من به عنوان داستان شناختم، اصلاً از ادبیات شروع نشد. به نوعی دیگر من کلاً آدم کم‌کتاب‌خوانی بودم، حتی در سینما هم فیلم‌باز نیستم. من در جهان داستان‌هایی که خلق کرده‌ام، صرفاً زیسته‌ام. راویانی در زندگی دارم که اصلاً از چیزی به نام ادبیات خبر ندارند. از متل، قصه و شاهنامه خبر دارند اما از دستاوردی که از قرن 17 به این طرف شکل گرفت و اسمش ادبیات است، کاملاً بی‌خبر هستند.   نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به نقش بوشهر، سرزمینی که در آن متولد شده و رشد یافته، در شکل‌گیری داستان‌هایش اشاره کرد و یادآور شد: من از سرزمینی می‌آیم که دروغگوها جز کسر بالای هرم یک شهر بودند. مثلا ما عطار داشتیم، نانوا داشتیم، پاسبان داشتیم و دروغگو هم داشتیم. و این دروغگو‌ها که 50، 60 سال است که از مرگشان می‌گذرد، هنوز قصه‌هایشان را نقل می‌کنیم. آن دروغگوها سوپاپ شهر بودند. چیزهایی می‌گفتند که در زندگی نبود و ما آن‌ها را می‌خواستیم. نویسنده داستان «رساله مومو سیاه» افزود: من زیر دست چنین آدم‌هایی در چنین شهری بزرگ شدم و بعد خودم هم کمی هوش به خرج دادم و رفتم کمی کتاب خواندم. وقتی با داستان و رمان مدرن آشنا شدم، دیدم این وسیله‌ها خودشان شاخ بازی درمی‌آورند و قصه را زمین می‌زنند. آنقدر جلو آمدیم که با سینما و ادبیاتی ضد قصه مواجه شدیم. این نویسنده با انتقاد از فاصله گرفتن داستان مدرن از قصه‌گویی گفت: ادبیاتی که قرار بود پیچیدگی‌های زندگی را ساده کند، خودش به یک چیز پیچیده تبدیل شد و چند نفر لازم بود بیایند توضیحش دهند. ادبیات قرار بود گرهی از زندگی را باز کند اما خودش تبدیل به گرهی در زندگی شد. این نوع ادبیاتی که من به آن علاقه ندارم و دوست دارم خیلی ساده‌تر و بدوی‌تر به آن نگاه کنم، مشکل از اینجا شروع شد که ابزار مدرن ادبیات مثل ابزار مدرن سینما مخل آسایش شده‌اند. تمرد می‌کنند. لذا من علاقه پیدا کرده‌ام به کاهش نقش ادبیات و سینما در انتقال روایت.   وی در پاسخ به این سوال که شخصیت‌های داستان‌هایش را چگونه پیدا می‌کند؟ گفت: من آدم‌های زیادی در زندگی داشته‌ام و دارم. ممکن است شخصیت‌های داستان برآیند سکنات و وجنات چند شخصیت باشند که پیرامون من بوده‌اند یا هستند. احسان عبدی‌پور در پایان در پاسخ به این سوال که نوشتن از مذهب و اعتقادات دینی در داستان در جاهایی شعارزدگی و دلزدگی ایجاد می‌کند، گفت: متاسفانه 90 درصد از نوشته‌هایی که پیرامون مذهب نوشته می‌شوند، شعاری‌اند و وقتی ما در چنین فضایی هستیم، داستان‌نویسانمان هم به این بلیه گرفتار می‌شوند. پیشنهادی که من دارم، اصلاً نبوغ نمی‌خواهد؛ کافی است دو درصد هوش به خرج دهیم و آن 90 درصد را کنار بزنیم و همه کارهایی را که دیگران انجام می‌دهند، انجام ندهیم. سعی کنیم همه کارهایی که اذیتمان کرده‌اند و حالمان را ناخوش، از آن‌ها پرهیز کنیم. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 05:02:43 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/report/278470/90-درصد-نوشته-هایی-پیرامون-مذهب-نوشته-می-شوند-شعاری-اند طرح‌های فصلی کتابفروشی موفق‌تر از نمایشگاه‌های استانی بوده است http://www.ibna.ir/fa/doc/report/278469/طرح-های-فصلی-کتابفروشی-موفق-تر-نمایشگاه-های-استانی-بوده به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، سحر و مجتبی اسکندری، خواهر و برادری که کتابفروشی «فرهنگ و هنر» در شیراز را اداره می‌کنند، از آن دسته کتابفروش‌هایی هستند که همواره در طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها، مشارکت داشته‌اند و از این حیث که به طور تخصصی در زمینه عرضه کتاب‌های هنر و فرهنگ فعالیت می‌کنند، کتابفروشی آن‌ها همواره محل رفت و آمد آکادمیسین‌ها و دانشجویان هنر در این شهر است. آن‌ها معتقدند که طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها اگرچه در دوره‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته، مشمول آسیب‌های ناشی از کمبود بودجه مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، اما همچنان کتابفروشی‌ها مشتری‌های خود را دارند و در این ایام شلوغ‌تر از روزهای دیگر سال است. به عنوان مسئولان یکی از نخستين کتابفروشی‌های شیراز که به طرح فصلی فروش کتاب پیوستید، انتظارات‌تان از این طرح‌ها برآورده شده است؟ سحر اسکندری: آن اوایل به دلیل اینکه بودجه مناسب در اختیار این طرح‌ها قرار می‌گرفت، خیلی بهتر بود؛ البته این طرح از این بابت که به کتابفروشی‌ها رونق می‌دهد طرح خوبی به شمار می‌رود اما الان که بودجه کم است، یک مقدار محدودیت ایجاد می‌کند و استقبال از طرح تابستانه کتاب تا امروز مانند دوره‌های پیشین نبوده است. به عنوان یک کتابفروش با تفکیک تخفیف اختصاص یافته به کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای در این طرح موافقید؟ سحر اسکندری: به نظر من این ایده خامی است و فرقی نمی‌کند کتاب مترجم یا مولف داشته باشد زیرا به هر حال برای این کار هر دو صنف به یک اندازه تلاش کرده اند. چرا که اگر به مترجم بها داده شود، ارزش کار بیشتر خواهد شد زیرا آثار تالیفی خارجی هم دارای ارزش است. آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این سال‌ها که طرح‌های فصلی برگزار شده، به تعهدات خودش در قبال کتابفروشی‌ها به خوبی عمل کرده است؟ مجتبی اسکندری: مشکل اساسی که وجود دارد، کمبود بودجه است یعنی که ما سال‌ها درگیر این هستیم که مشتری دوست دارد از طرح استفاده کند؛ ولی از آنجا که بودجه محدودی به کتابفروشی‌ها داده می‌شود، نمی‌توانیم جوابگوی مخاطبان باشیم در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چون محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای خودش را دارد، در پرداخت‌ها دچار تاخیر می‌شود و به همین نسبت کتابفروشی هم دچار مشکل خواهد شد؛ در حالی که اگر پرداخت‌ها به موقع انجام بگیرد، من نیز به عنوان کتابفروش به مشتری‌هایم بهتر می‌توانم خدمات ارائه کنم؛ متاسفانه موضوع حمایت مالی این طرح‌ها روز به روز نحیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود. در مقایسه با نمایشگاه کتاب استانی، این طرح موفق‌تر است یا نمایشگاه کتاب؟ سحر اسکندری: به نظر من چون کتابفروشی دائم در حال سرمایه گذاری است و در این بخش وقت و انرژی صرف آن می‌کند، پس باید حمایت بیشتری از این صنف بشود زیرا افرادی در این صنف هستند که فقط در هنگام برپایی نمایشگاه کتاب فارس حاضر هستند و این به نظر من نه برای نمایشگاه خوب است و نه برای صنف کتابفروش؛ نباید کتاب را به صورت کارتُنی خرید و بهتر این است کتاب را به صورت مقطعی خریداری کرده و به مرور آن را مطالعه کرد. از سویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در طول این سال‌ها از ناشران حمایت کرده است؛ در حالی که این وسط کتابفروش است که با سرمایه مالی و انسانی پا به میدان گذاشته و از این بابت متضرر خواهد شد؛ آنچه به چشم می‌آید این است که برای کتابفروشی باید سرمایه بسیاری گذاشته شود و گستره آن خیلی متنوع است و خواب سرمایه کتابفروشی بسیار بالاست در حالی‌که بازده اقتصادی کتابفروشی نسبت به دیگر مشاغل پایین است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر می‌خواهد به صورتی سیستماتیک از ناشران و کتابفروشی‌ها حمایت بکند در حالی که باید به کتابفروشی‌ها اهمیت بدهد. ناشر یکی، دو بار می‌تواند در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد؛ اگرچه وظیفه ناشر تولید کتاب است، وظیفه کتابفروش این است که آن را خوب و صحیح عرضه کند. به نظر من این لینک و ارتباط باید درست برقرار شود. در زمان اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب، بیشترین استقبال از چه کتاب‌هایی صورت می‌گیرد؟ سحر اسکندری: بسیاری متوجه شده‌اند که این طرح‌ها وجود دارد؛ بنابراین می‌گذارند هنگام برگزاری این طرح‌ها کتاب‌های مورد علاقه‌شان را خریداری کنند اما اینکه دلیلی داشته باشد که بخواهد بین آثار تالیفی یا ترجمه‌ای تفکیک قائل بشوند، بسیار کم است. فقط تخفیف این طرح است که انگیزه ایجاد می‌کند که به جای یک یا دو عنوان کتاب، آثار بیشتری خریداری کنند. کتابفروشی شما یک کتابفروشی تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود؛ بیشترین مراجعه‌کننده و مخاطب این کتابفروشی از قشر تحصیلکرده و معمولاً دانشجویان هنر هستند؛ با وجود بحران کاغذ و نشر، ارزیابی شما از وضعیت خرید و فروش کتاب در حال حاضر چیست؟ آیا احساس می‌کنید تعداد دانشجویان کاهش یافته است؟ مجتبی اسکندری: دقیقاً قابل احساس است زیرا یک دوره‌ای دانشجویان به سفارش و پیشنهاد استادهایشان مراجعه و اقدام به تهیه کتاب‌های مورد نظر می‌کردند. اول مهر سال جاری این موضوع کاملاً خود را نمایان خواهد کرد اما در سال‌های قبل در شروع ترم دانشگاه‌ها وضعیت بسیار متفاوت از اکنون بود. اما اکنون دانشجویان به استادان فشار می‌آورند که کتاب معرفی نکنند و این روی بحث اقتصادی بسیار تأثیرگذار بوده است. شما با شیوه جدید فروش کتاب به شکل مجموعه‌هایی مانند کافه‌کتاب یا کتابفروشی‌هایی که در مراکز تجاری راه‌اندازی شده‌اند، موافق هستید؟ سحر اسکندری: مشکلی که این مجموعه‌ها ایجاد می‌کنند، اگر من تا قبل از این به صورت سنتی، کتابفروشی بودم که کتابم را می‌فروختم، توجیه اقتصادی برای من کتابفروش به همراه داشت زیرا از لحاظ مکانی و سرمایه‌گذاری به نظرم احتیاج به کافه و یا فروش دیگر موارد نبود بنابراین از آنجا که استقبال از کتاب کم است، کتابفروش ناچار است برای اینکه این توجیه اقتصادی را برای سرمایه‌گذاری پیدا کند، کافه‌ای راه‌اندازی کرده و مسائل حاشیه‌ای در کارش ایجاد کند وگرنه مطمئناً برای من راحت‌تر است تمرکزم را روی کتاب بگذارم. آیا همچنان موضوع معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها در ابهام قرار دارد؟ سحر اسکندری: با وجودی که قانون معافیت کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات چندین سال است ابلاغ شده اما همچنان سازمان امور مالیاتی از آن تبعیت نمی‌کند؛ در شیراز هم ظرف یکی، دو سال گذشته این قانون ابلاغ شده اما اجرا نشده است. هر بار که مراجعه می‌کنم، یک بهانه واهی می‌آورند و معافیت را برای ما اِعمال نمی‌کنند. واقعاً اداره مالیات در این مورد با کتابفروشی‌های شیراز همکاری نکرده است. آیا توقف و جمع آوری میزها و غرفه‌های فروش کتاب در سازمان‌ها و اماکن عمومی مانند ناوگان شهری یا مترو و حتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تاثیری در رونق کتابفروشی‌ها دارد؟ سحر اسکندری: این طرح بسیار بدی بوده است زیرا برای خرید کتاب نیاز است به کتابفروشی مراجعه شود؛ در شیراز کتابفروشی کم نیست که نیاز باشد مثلاً برای تهیه کتاب به غرفه عرضه آن در دیگر نقاط شهر مراجعه شود زیرا اگر شما اهل کتاب باشید می‌توانید آنرا از جای اصلی که کتابفروشی است تهیه کنید؛ مثل این می‌ماند که شما به سوپر‌مارکت مراجعه کرده و کتاب بخرید! قطعاً برای خرید کتاب ارجحیت بر این است که خریدار کتاب به کتابفروشی مراجعه کند نه به یک میز که محدودیت مکان دارد و تنوع آثار آن بسیار کم است و صدالبته این موضوع به صنعت نشر آسیب جدی وارد می‌کند زیرا در لوای این غرفه‌ها و میزها، کتاب‌های قاچاق و آثاری که به صورت غیرقانونی چاپ شده‌اند، به فروش می‌رسد. اغلب این میزها و غرفه‌ها تحت نظارت اداره ارشاد نیستند و به همین خاطر آثاری را ارائه می‌کنند که ممکن است آسیب‌زا باشند. در حالی که بازار کتاب بسیار شفاف است و آثاری در آن به فروش می‌رسد که دارای مجوز است. مجتبی اسکندری: چندی پیش با گروهی روبه‌رو شدم که کتاب را به شکل دستفروشی بازاریابی می‌کردند وقتی جویا شدم که چه سودی برایشان دارد، متوجه شدم برخی ناشران استان، کتاب‌ها را در ازای پورسانت در اختیار آنان قرار می‌دهند و این افراد برای فروش بیشتر، کتاب‌ها را به قیمتی زیر بهای پشت جلد می‌فروشند. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 08:20:07 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/report/278469/طرح-های-فصلی-کتابفروشی-موفق-تر-نمایشگاه-های-استانی-بوده گزیده خاطرات شهید احمد امی منتشر شد http://www.ibna.ir/fa/doc/book/278452/گزیده-خاطرات-شهید-احمد-امی-منتشر به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، خاطرات خودنوشت شهید احمد امی که به زبان انگلیسی نوشته شده، توسط محبوبه حاجیان‌نژاد به زبان فارسی ترجمه و سپس برای خوانش بهتر و عمیق‌تر، توسط محمدمهدی عبدالله‌زاده گویاسازی شد. (گویاسازی شامل افزودن پانوشت‌های توضیحی تاریخی، جغرافیایی و خانوادگی به خاطرات است). در بخشی از کتاب آمده است: «و سومین روز پیروزی بزرگ. ارتش انقلابی، اکنون به سرعت در حال تصاحب باقی قسمت‌های ضدانقلابی است. قصر بزرگ و عظیم جلاد زمان، توسط مردم اشغال شده است و تصویر امام خمینی (ره) در بالای دروازه این قصر افسانه‌ای نصب شده است. برخی دیگر از مقامات عالی رتبه سیاسی نیز بازداشت شده‌اند. آقای بختیار که شایع شده بود مجبور به خودکشی شده، اکنون بازداشت و به کمیته تحویل شده است. بعد از نیمه شب خوابیدم. پس از آنکه نامه‌ای برای خواهرم، خدیجه و یک کارت پستال هم برای برادرم در ایستگاه گرمسار نوشتم، همین لحظه بود که به ناگاه اشک‌هایم سرازیر شد، چون یک لحظه این فکر به ذهنم آمد که در جنگ با نیروهای عراقی شهید می‌شوم! نمی‌دانم کی خوابم برد! به مدرسه علوی رفتم که امام (ره) آنجا بود. داخل مدرسه بسیار شلوغ و پر سر و صدا بود. نتوانستم امام را ببینم. به همین سبب به میدان ارک برگشتم. آنجا بین نیروهای ارتشی که از رادیو و تلویزیون حمایت می‌کردند و مردم، درگیری سختی درگرفته بود… ساعت هفت بود که مطلع شدم رادیو و تلویزیون به دست مردم افتاده است». شهید احمد امی در سال ۱۳۳۶ در روستای آهوانو و از شهرستان دامغان به دنیا آمد. وی زندگی بسیار پرفرازونشیبی داشته است و موفق می‌شود در رشته زبان انگلیسی دانشگاه تهران پذیرفته شود و در سال ۱۳۵۹ آن را به پایان برساند. بعد از دریافت مدرک کارشناسی، شهید امی راهی خدمت سربازی و با درجه ستوان دومی عازم جبهه می‌شود؛ شهید بزرگوار در روزهای پیش از انقلاب اسلامی ایران در تظاهرات علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد. او با ورود به تهران و دانشگاه، نه تنها در محیط فرهنگی آن زمان حل نشد، بلکه از تمام شرایط که برایش فراهم بود نیز استفاده مطلوب کرد و فراتر از آن تلاش کرد تا شرایط مناسب را برای خودش بیافریند. شهید امی خاطرات روزانه خود را از سال‌های ۵۷، ۵۸ و ۵۹ را به زبان انگلیسی نوشت؛ این خاطرات یک نوع روزشمار انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از این منظر دارای اهمیت فراوانی است. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 11:00:55 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/book/278452/گزیده-خاطرات-شهید-احمد-امی-منتشر مجموعه داستان «من و رایا» نقد و بررسی شد http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278453/مجموعه-داستان-رایا-نقد-بررسی به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، نشست نقد و بررسی مجموعه داستان شش جلدی «من و رایا» اثر زهرا عبدی با حضور نویسنده، زهره عارفی، مدیر گروه «داستان جمعه»، مرضیه نفری، کارشناس و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان در گروه داستان جمعه واقع در مجتمع ناشران قم برگزار شد. در ابتدای این نشست زهره عارفی به هدف از برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: قبلاً کتاب‌های زهرا عبدی در انجمن «داستان جمعه» مطرح نشده بود و هدف از این جلسه معرفی مجموعه کارهای این نویسده است تا مخاطبین با آثارش آشنا شوند. به گفته وی، این مجموعه شش جلدی که نشر «باهوش» آن را منتشر کرده است، می‌کوشد مفاهیم تربیتی را به کودکان انتقال دهد. در ادامه زهرا عبدی، نویسنده مجموعه «من و رایا» با بیان اینکه نگارش کتاب‌های مختلفی را تجربه کرده است، گفت: از بین 60 کتابی که تا به امروز کار کرده‌ام، این اولین مجموعه‌ای است که با سبکی متفاوت به چاپ رسانده‌ام. این کتاب یکی از دوست داشتنی‌ترین مجموعه‌های من است چون زمان زیادی برای نوشتن آن صرف کرده‌ام و برای خلق کردن کارکتر‌هایش چندین ماه با استادان قم و تهران مشورت کردم. وی اضافه کرد: در جامعه امروز شاهد این هستیم که کودکانمان بیشتر درگیر گوشی و تبلت هستند و متاسفانه این وسائل با زندگیمان پیوند خورده‌ است. بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، این است که از طریق سواد رسانه‌ای تلاش کنیم آموزش‌های لازم را به بچه‌ها بدهیم تا بتوانند از این وسایل درست استفاده کنند. این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: من تلاش کردم در این داستان‌ها به مسائلی بپردازم که در زندگی روزمره با آن سروکار داریم، به همین دلیل اتفاق تازه‌ای بین من و مخاطب به وجود آمد. در بخش دیگری از این نشست، مرضیه نفری، کارشناس و منتقد جلسه در رابطه با این مجموعه گفت: از جمله ویژگی‌های این محموعه آن است که با داستانی‌هایی مواجه هستیم که موضوعاتی غیررئال از قیبل ماشین پرنده یا ربات در آن وجود دارد و تصویرگرِ کتاب توانسته تصویری متفاوت به مخاطب عرضه کند. نفری به ویژگی شخصیت اصلی داستان پرداخت و افزود: وقتی با بچه‌ها در رابطه با این کتاب صحبت کردم، آن‌ها به دید یک ربات به «رایا» نگاه نمی‌کردند بلکه با «رایا» مثل دیگر شخصیت‌های داستان ارتباط برقرار کرده و تحت تاثیر او قرار گرفته بودند. وی اشاره کرد: در قسمت‌هایی از داستان، «رایا» در نقش یک دوست همبازی و همراه سارا و سیناست و در قسمت‌های دیگر به عنوان شخصی دانا آنها را نصیحت می‌کند. این منتقد به شکل‌گیری رابطه مخاطب با کتاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شکافی که امروزه بین سنت و مدرنیته وجود دارد، این شخصیت توانسته به ایجاد مهارت‌های درست کمک کند. مثلاً تلفن همراه در دست بچه‌ها نیست و روی بازوی «رایا» قرار گرفته، بچه‌ها یاد می‌گیرند درصورت لزوم می‌توانند موبایل را بردارند و از آن استفاده کنند. مرضیه نفری به اهمیت خانه و خانواده نیز پرداخت و یکی از ویژگی‌های کتاب را حفظ رابطه خانواده عنوان کرد و گفت: خانه و خانواده نماد امینت هستند و در این کتاب خانواده نقش اصلی را دارد و رابطه خانواده خیلی خوب حفظ شده است، اما نقش مادر هنوز سنتی است و بهتر بود یک گام جلوتر می‌رفت تا کتاب در فضای مدرن نیز قرار می‌گرفت. وی تصریح کرد: بخشی از داستان‌های کتاب داخل خانه اتفاق می‌افتد و بخشی دیگر در پارکی نزدیک خانه یا جنگل. نویسنده با این کار نشان می‌دهد که خانواده نقش مهمی در زندگی می‌تواند ایفا کند و در برقراری ارتباط و کیفیت بخشیدن به زندگی نقش موثری دارد. در پایان نشست، نویسنده مجموعه داستان «من و رایا» در پاسخ به این سوال که چرا برای «رایا» ابراز احساسات و حس مسولیت پذیری را قائل شده است، گفت: جهانِ داستان می‌تواند به یک صندلی جان دهد. الان ربات‌هایی در دنیا ساخته می‌شوند که احساسات‌شان را بیان می‌کنند، می‌گریند و می‌خندند. از این رو «رایا» مثل بقیه ربات‌ها عمل نمی‌کند و از ویژگی‌های انسانی برخوردار است. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 03:58:32 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278453/مجموعه-داستان-رایا-نقد-بررسی مشارکت 59 کتابفروشی قم در تابستانه کتاب 98 http://www.ibna.ir/fa/doc/shortint/278485/مشارکت-59-کتابفروشی-قم-تابستانه-کتاب-98 روح‌الله کریمی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره برگزاری طرح تابستانه کتاب 98 در قم همزمان با سراسر کشور، درباره میزان مشارکت کتابفروشی‌های این استان هم در طرح یادشده، گفت: ۵۹ کتاب‌فروشی در قم در این طرح مشارکت می‌کنند و علاقه‌مندان ‌می‌توانند کتاب‌های تألیفی را با یارانه ۲۵درصدی و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵درصدی از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. وی ادامه داد: حداکثر یارانه اختصاصی به هر کتابفروشی، میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح تعیین می‌شود. در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار 120 هزار تومان است و مدت زمان تسویه حساب طرح با کتابفروشی‌ها بین ٤ تا ٦ ماه خواهد بود. رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اسامی ۵۹ کتابفروشی این شهر را که عضو طرح «تابستانه کتاب 98» هستند، به شرح زیر اعلام و معرفی کرد: «انتشارات ارمغان طوبی»، «انتشارات حقوق اسلامی»، «انتشارات دارالحدیث»، «انتشارات دارالفکر»، «انتشارات سبطین»، «انتشارات قائم آل علی(ع)»، «انتشارات نصایح»، «انتشارات هجرت»، «انتشارات کوثر کویر»، «انوار الهدی»، «پاتوق من و کتاب»، «پاتوق کتاب قم(شعبه صفائیه)»، «پاتوق کتاب قم(شعبه فرهنگ و اندیشه)»، «پاتوق کتاب قم(شعبه مرکزی)»، «جمال»، «دار زین العابدین»، «دفتر انتشارات اسلامی»، «دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین»، «دفتر نشر فرهنگ»، «دنیای کتاب»، «ذهن برتر»، «ذوی القربی»، «رضوی»، «سنابل»، «شهر خلاق»، «شهر کتاب قم»، «فروشگاه بازی و کتاب پونک»، «فقه الثقلین»، «مرکز نشر‌هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علیمه خواهران»، «مطبوعات دینی»، «مومنین»، «نام آوران»، «ندای دانش»، «نشر اخلاق»، «نشر شهید کاظمی»، «نگاران قلم»، «نورالزهرا»، «هدایت»، «کافه کتاب اردیبهشت»، «کتاب اندیشه۱»، «کتاب اندیشه۲»، «کتاب باز»، «کتاب بهزاد»، «کتاب جمکران»، «کتاب گارسه»، «کتاب ما»، «کتاب و مطبوعات شهر»، «کتابستان رضوی»، «کتابسرا»، «کتابسرای تخصصی حقوق»، «کتابسرای طه»، «کتابسرای فرهنگ»، «کتابسرای نورالهدی»، «کتابواره ـ دلیل ما»، «کتابکده دانشگاهی»، «کلبه شروق»، «کلبه کتاب» و «کومه». یادآوری می‌شود، یازدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «طرح تابستانه 98» با شعار «کتاب، همنشینِ دلنشین» از 25 تیرماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه 3 مردادماه به مدت 10 روز ادامه دارد. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 11:01:48 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/shortint/278485/مشارکت-59-کتابفروشی-قم-تابستانه-کتاب-98 «ما را با برف نوشته‌اند» نقد و بررسی شد http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278505/برف-نوشته-اند-نقد-بررسی به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، بیستمین نشست داستانی انجمن «داستان اقالیم» با نقد و بررسی رمان «ما را با برف نوشته‌اند» نوشته نسیم توسلی و با حضور علیرضا شهبازی، سیدمرتضی حسینی شاهترابی و علاقه‌مندان به ادبیات برگزار شد. علیرضا شهبازی منتقد ادبی در ابتدا با اشاره به عنوان این داستان گفت: عنوان داستان به طور ضمنی مضمون اصلی روایت را آشکار می‌سازد. «ما را با برف نوشته‌اند» حکایت از سردی روابط شخصیت‌های رمان با یکدیگر دارد؛ و از طرفی برف نشانه ناپایداری و سستی این روابط است. شهبازی با اشاره به راوی داستان که در همان نقطه صفر روایت با پرداختن به تاریخ، قصه را جلو می‌برد، گفت: بهار، زن سخت‌کوشی است که از کودکی احساس خلاء و کمبود قدرت می‌کند و به دنبال احیای جایگاه اجتماعی و مقام و منزلت از دست رفته پدر است. به لحاظ جنسیتی او به‌تنهایی قادر به احیای این امور نیست، لذا دنبال مرد آرمانی خود که پرقدرت باشد و از حریم و منافع شخصی او مراقبت کند، می‌گردد؛ مرد مقتدری چون نادرشاه افشار. این منتقد ادامه داد: در این میان بهار، مرد مقتدری به نام عماد را پیدا می‌کند. عماد به معنای ستون خانه است؛ ستونی که سقف خانه را استوار می‌دارد. معادل و جاگزینی مناسب‌تر از عماد در دسترس بهار نیست و او مقهور ثروت و جایگاه اجتماعی عماد است. عماد معاون اداره صنعت و معدن، پسر حاج خیری صاحب کارخانه بزرگ پارچه بافی «الماس بافت گیلان» است؛ کسی که می‌تواند روی ثروت و حمایت‌های اجتماعی او حساب باز کند و به اهدافش دست یابد. شهبازی با پرداختن به طرح داستان و ماجرای محوری قصه آن، یادآور شد: طرح داستان شامل اطلاعات داستانی و ساختاری است. وجه غالب و بهانه روایت بر بازنمایی افق‌های فرهنگی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و ... استوار است. ماجرای محوری روایت در بحبوحه مراسم خواستگاری در 24 ساعت رخ می‌دهد؛ اما رفت و برگشت‌های زمانی ذهن راوی به بازنمایی خاطرات سال 1311 که زمان تاسیس کارخانه نخ ریسی و پارچه بافی خسروی مشهد است، می‌پردازد. او در بخش دیگری از نقد و بررسی رمان «ما را با برف نوشته اند» به ریخت‌شناسی شخصیت و نشانه‌های به‌کاررفته در روایت اشاره کرد و گفت: نشانه‌های به‌کاررفته در داستان نقش مهمی در بازنمایی شخصیت‌ها و جایگاه اجتماعی و ایدئولوژیک آن‌ها بازی می‌کند. در این روایت شخصیت‌پردازی با سبک و روش تقابل‌های دوتایی به موازات یکدیگر صورت می‌پذیرد. عماد در برابر آرش، برادر بهار، نصراله خان پدربزرگ و بهرام، پدر راوی با حاج خیری پدر عماد ساخته و پرداخته می‌شود. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 11:01:25 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278505/برف-نوشته-اند-نقد-بررسی سروش صحت: مکتب اصفهان تنها منحصر به ادبیات نیست http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278499/سروش-صحت-مکتب-اصفهان-تنها-منحصر-ادبیات-نیست به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، جشن نخستین سالگرد تأسیس شهرکتاب اصفهان همراه با تخفیف 15 تا 20 درصدی کتاب‌های این مجموعه روز جمعه 28 تیرماه با حضور جمعی از نویسندگان و چهره‌های فرهنگی و هنری اصفهان برگزار شد. سروش صحت، مدیر شهرکتاب اصفهان گفت: سال گذشته وقتی قصد داشتیم شهر کتاب را در اصفهان راه‌اندازی کنیم، این نگرانی را داشتیم که اصلاً مردم مشتاق مطالعه کتاب هستند یا محصولات فرهنگی می‌خرند یا خیر؟ امروز به‌طورقطع می‌توان گفت که اگر همراهی و استقبال بی‌نظیر مردم اصفهان برای خرید کتاب و محصولات فرهنگی نبود، امروز یک‌سالگی این مجموعه را جشن نمی‌گرفتیم.   مجری برنامه «کتاب‌باز» ادامه داد: هر چند شاید در حد یک آرزو باشد، اما امیدوارم روزی برسد که صدسالگی شهرکتاب و دیگر محیط‌های ادبی و فرهنگی را جشن بگیریم. وی تصریح کرد: به نظر من، اصفهان علاوه بر قدمتی که دارد و داشتن بناهای تاریخی، در همه زمینه‌ها دارای فرهنگ و هنر خاصی است. در دهه 50 میلادی زمانی که آندره مالرو به اصفهان سفر کرد، این شهر را در ردیف شهرهای ونیز و فلورانس که دو شهر هنری هستند، قرار داد.   صحت با اشاره به اینکه اصفهان در موسیقی، نقاشی، ادبیات و سایر عرصه‌های هنری، مکتبی به نام اصفهان دارد، افزود: این گستردگی نشان‌دهنده جایگاه گسترده فرهنگ و هنر در اصفهان است. این فرهنگ و هنر غنی یکی از دلایلی است که باعث شده مردم اصفهان از حاضرجوابی خاصی برخوردار باشند.   شب‌های جلفا در شهرکتاب اصفهان علی خدایی، نویسنده و از مدیران فرهنگی شهرکتاب اصفهان هم در جشن یکسالگی این کتابفروشی، گفت: شهرکتاب در ادامه برنامه‌های خود  امسال بر هفت عنوان برنامه در بخش‌های مختلف برای تعالی ادبیات، فرهنگ وهنر متمرکز شده است. تاکنون دو عنوان از برنامه‌های فرهنگی شهرکتاب مشخص‌ شده است که یکی از آنها برنامه «شب‌های جلفا» است که به بررسی خدمات فرهنگی و هنری‌ اقلیت‌های مذهبی در شهر اصفهان می‌پردازد. خدایی تصریح کرد: برنامه‌ دیگر هم به بررسی نقش و تأثیرگذاری ادبیات در سایر حوزه‌های هنری مثل سینما، معماری و...می‌پردازد. این نویسنده با اشاره به فعالیت‌های این کتابفروشی در یک سال اخیر، گفت: شهرکتاب از سال گذشته تا امروز در کنار معرفی و فروش کتاب‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری را در هر هفته برگزار کرده است. خدایی در ادامه افزود: هر هفته حداقل چهار برنامه در حوزه‌هایی مانند ادبیات، هنر، معماری، روانشناسی، موسیقی و... با استقبال بسیار خوبی در این کتابفروشی برگزار شده است. در جشن یکسالگی شهرکتاب اصفهان، نویسندگی مانند سیاوش گلشیری، سارا سالار، محمدرضا زمانی و سلمان باهنر به امضای کتاب‌های خود برای مخاطبان پرداختند. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 09:28:47 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278499/سروش-صحت-مکتب-اصفهان-تنها-منحصر-ادبیات-نیست مجموعه چهارجلدی گزیده نقدهای وارده بر فیلم‌های سینمای ایران رونمایی شد http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278504/مجموعه-چهارجلدی-گزیده-نقدهای-وارده-فیلم-های-سینمای-ایران-رونمایی به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، همزمان با روزهای اجرای طرح تابستانه کتاب، از کتاب «گزیده نقدهای فیلم‌های سینمای ایران» به قلم «عزیز اله حاجی مشهدی» منتقد فیلم و مدرس سینما با حضور جمعی از دوستداران سینما و نقد، در کتابفروشی خانه کتاب گرگان رونمایی شد. «عزیز اله حاجی مشهدی» منتقد فیلم و مدرس سینما ضمن قدردانی از برپایی این برنامه درباره چگونگی گردآوری و انتشار مجدد این نقدها گفت: نقد فیلم‌هایی که در این مجموعه گرد آمده است، بازیابی تمامی نقدهای چاپ شده من طی چهار دهه گذشته است که خوشبختانه نمونه‌ای از آن‌ها را در اختیار داشته‌ام. وی افزود: با گذشت چندین سال از چاپ این مقالات در مجله‌ها و روزنامه‌های مختلف، با حروفچینی دوباره و همگون‌سازی شیوه نگارش نوشته‌ها، بی‌آنکه هیچ تغییری در متن نوشتارها و محتوای آنها داده شود، منتشر شده و تصویری به نسبت گویا از فیلم‌های تولید شده در چهار دهه از سینمای ایران ارائه شده است. حاجی مشهدی با اشاره به اینکه این مجموعه در چهار جلد به ترتیب شامل نقدهای واردشده بر فیلم‌های سینمای ایران از دهه شصت تا دهه هشتاد است که به همت «آفاق تراشه دانش» منتشر شده است، افزود: نمونه‌هایی از نقد فیلم‌هایی که به برخی آثار شاخص پیش از انقلاب نیز مربوط می‌شد، به انگیزه نمایش همگانی آن‌ها در قالب برنامه‌های گروه هنر و تجربه یا نمایش در خانه سینما و برخی فرهنگسراها و مانند این‌ها نیز در همین مجموعه گنجانده شده است. این مدرس سینما ضمن اشاره به شرایط بسیار دشوار و نامساعد چاپ، به‌ویژه بازار پخش و توزیع آثار فرهنگی و هنری در شرایط دشوار اقتصادی کشور و نبود پشتیبانان مالی و یا حامیان فرهنگی برای چاپ این گونه آثار، اظهار کرد: در کنار حمایت از جریان تولید فیلم، باید به ادبیات سینمایی و مباحث آکادمیک و جنبه‌های نظری سینما نیز توجه شود. وی تصریح کرد: این پشتیبانی‌ها حتی اگر به گونه غیرمستقیم با خرید تعداد قابل توجهی از کتاب‌های چاپ شده یک نویسنده و مولف، از سوی برخی مراکز و سازمان‌های شناخته شده یا حتی از طرف برخی از دفاتر خصوصی تولید و پخش فیلم‌های سینمایی و مستند نیز صورت گیرد، می‌تواند به غنای ادبیات سینمایی کشور منجر شود و در مجموع به رشد و تعالی سینمای ملی کند شایانی کند. حاجی مشهدی درباره جامعه مخاطب این مجموعه هم اظهار کرد: انتشار چنین نمونه‌هایی برای دانشجویان رشته‌های مختلف سینمایی؛ به ویژه در جریان پژوهش و نگارش پایان نامه‌های دانشگاهی و همچنین برای بسیاری از علاقه مندان به سینمای ایران که بخواهند تصویر دقیق‌تر و روشن‌تر از وضعیت کیفی فیلم‌های تولید شده درچند دهه گذشته به دست آورند، فرصت مناسبی فراهم می‌کند. این مدرس دانشگاه در خاتمه، گفت: جلد پنجم این مجموعه، به گزیده نقدهای وارده بر فیلم‌های سینمای جهان که طی سال‌های گذشته در صفحات سینمایی برخی از مجله‌ها و روزنامه چاپ شده بود، برای انتشار، حروفچینی و صفحه آرایی شده که به زودی روانه بازار نشر خواهد شد. همچنین ششمین کتاب از این مجموعه با عنوان گزیده یادداشت‌ها و نوشتارهای سینمایی و تلویزیونی و برخی گفت‌وگوها تنظیم شده است که امیدوارم منتشر شود. یادآوری می‌شود در خاتمه پس از قدردانی عزیراله حاجی مشهدی از شرکت‌کنندگان در مراسم، جشن امضای مجموعه کتاب چهارجلدی گزیده نقد فیلم‌های سینمای ایران برپا شد. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 09:28:03 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278504/مجموعه-چهارجلدی-گزیده-نقدهای-وارده-فیلم-های-سینمای-ایران-رونمایی داستان خودکشی مرموز یک دختر دانشجو http://www.ibna.ir/fa/doc/book/278491/داستان-خودکشی-مرموز-یک-دختر-دانشجو به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب «گمشده در غبار» اثر فاطمه استکی داستان خودکشی مرموز دختری دانشجو است. شخصیتی که در بحبوحه فعالیت‌های سیاسی تشکل‌های دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود و عضو یکی از تشکل‌های دانشجویی می‌شود. راوی داستان دخترعموی شخصیت اصلی است که با کمک دفترچه خاطرات او و از طریق پیگیری‌های مختلف سعی در باز کردن گره این داستان را دارد. آیا او به‌راستی خودکشی کرده یا اینکه توسط نیروهای مدعی تقلب جهت پوشاندن بعضی مسائل پشت پرده تشکیلات دانشجویی حذف شده است؟ این مسئله‌ای است که با جذابیت‌های داستانی خاص در این اثر به آن پرداخته شده است. رمان «گمشده در غبار» اثر فاطمه استکی از سوی انتشارات کتابستان معرفت در ۳۱۰ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است. ]]> استان‌ها Sat, 20 Jul 2019 10:45:22 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/book/278491/داستان-خودکشی-مرموز-یک-دختر-دانشجو دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه فراخوان داد http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278528/دوازدهمین-جشنواره-کشوری-داستان-بانه-فراخوان به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، پوستر دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه به دو زبان کردی و فارسی و در ۳ بخش داستان کوتاه، کودک و نوجوان و مقاله، روز شنبه 29 تیرماه با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بانه در محل مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد. فرماندار بانه در مراسم رونمایی از فراخوان این دوره از جشنواره داستان بانه، گفت: فضای باز فرهنگی و هنری در چهارچوب قانون، می‌تواند بانه را به قطب جذب گردشگر فرهنگی تبدیل کند. محمد امین‌زاده ادامه داد: برگزاری یازده دوره موفق جشنواره داستان در بانه نشان از پویایی فرهنگی در این شهرستان می‌دهد و این به‌خاطر مردم فرهنگی و علاقه‌مند به کارهای فرهنگی و هنری است که همراه با اصحاب فرهنگ و هنر و انجمن‌های فرهنگی امروز رونمایی از فراخوان جشنواره دوازدهم را با قوت و انگیزه تمام انجام می‌دهند. وی بازار و رونق تجاری بانه را یک فرصت دانست که در کنار فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌الملی بانه را به قطب جذب گردشگر در منطقه تبدیل می‌کند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز در ادامه با اشاره به اینکه مقدمات کار برای برگزاری باشکوه دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه در آذرماه سال جاری فراهم شده است، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره کشوری داستان بانه از محل اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای در سه ماهه اول سال جاری تجهیز شده است. حمیدرضا خوشبخت بیان کرد: با موافقت اعضای شورای شهر و شهردار بانه، نیروی انسانی لازم جهت انجام امور دبیرخانه جشنواره کشوری داستان بانه از امروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. وی ضمن تقدیر از مسئولان سطح استان و شهرستان بخصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرماندار بانه، نماینده مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر بانه و سایر مسئولین ادارات و ارگان‌های دولتی، عنوان کرد: با همفکری و همراهی موسسات فرهنگی و ادبی، انجمن‌ها، اصحاب فرهنگ و هنر و هنرمندان، تمام تلاش خود را جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد کلان فرهنگی و ادبی در شهر مرزی بانه به‌کار خواهند بست‌. در پایان این مراسم، ضمن معرفی فواد جهانی به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه از فراخوان این دوره از جشنواره رونمایی شد. ]]> استان‌ها Sun, 21 Jul 2019 04:20:48 GMT http://www.ibna.ir/fa/doc/tolidi/278528/دوازدهمین-جشنواره-کشوری-داستان-بانه-فراخوان