سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶
درآمدي بر جامعه‌شناسي تبليغ ديني

عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم از تاليف كتاب «درآمدي بر جامعه‌شناسي تبليغ ديني» خبر داد و گفت: در اين اثر به تفسير علوم ارتباطات و جامعه‌شناسي بر اساس آيات قرآن كريم پرداخته‌ام.\

علي‌نقي ايازي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در تاليف كتاب «درآمدي بر جامعه‌شناسي تبليغ ديني» به صورت اجمالي نگاهي به حوزه ارتباطات داشته‌ام و به روش‌هاي تبليغ ديني از ديدگاه جامعه‌شناسي و علوم ارتباطات بر اساس آيات قرآن كريم اشاره كرده‌ام.

وي ادامه داد: از آن‌ جا كه پيامبر اكرم(ص) به عنوان رسول، مبشر ديني و آشنا به حوزه رفتارشناسي در زمان خويش بودند و بر اساس آموزه‌هاي ديني به امر تبليغ مي‌پرداختند و چون شيوه تبليغ ديني در آموزه‌هاي قرآني از سوي خداوند در پيامبر اكرم(ص) نازل شده است، در اين اثر سعي كرده‌ام بر اساس اصول تبليغ ديني قرآن كريم به تحليل‌هاي جامعه‌شناختي در حوزه تبليغ ديني بپردازم.

عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم در پايان گفت: مخاطب در بخش نخست اين اثر با مفاهيم حوزه ارتباطات، جامعه‌شناسي ارتباطات و علوم ارتباطات آشنا مي‌شود. در بخش دوم اين نوشتار به مبحث تبليغ در قرآن و استنباطي كه از آيات اجتماعي قرآن كريم در حوزه تبليغ ديني وجود دارد و فرآيند شكل‌گيري تبليغ در اسلام اشاره شده است.

چاپ نخست كتاب «درآمدي بر جامعه‌شناسي تبليغ ديني» اثر علي‌نقي ايازي مراحل پاياني تاليف را سپري مي‌كند. اين اثر به زودي از سوي انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم راهي بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط