یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
توزيع كتاب مشترك و تفاوت قيمت؛ دو عامل شكايات بخش بين‌الملل نمايشگاه

عضو هيات مديره انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل با اشاره به فعاليت كميته رسيدگي به شكايات ناشران خارجي در نمايشگاه كتاب تهران گفت: اغلب اين شكايات مربوط به موضوعاتي چون تداخل توزيع كتاب ناشران مختلف يا اختلاف قيمت در دو غرفه بوده است./

محمود آموزگار با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ‌گفت: مسووليت كميته رسيدگي به شكايات ناشران خارجي امسال به عهده انجمن فرهنگي ناشران بين‌الملل است و اين نهاد در تلاش است مشكلات موجود را با كمترين حواشي برطرف سازد.

وي ادامه داد: برخي از اين شكايات توسط خود ناشران از يكديگر و يا بازديدكنندگان از ناشران بوده كه اغلب اوقات با تذكر و برخورد دوستانه رفع شده‌اند.

آموزگار همچنين در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از دانشجويان نمي‌توانستند با كارت‌هاي الكترونيكي كتاب از بخش ناشران بين‌الملل خريداري كنند؟ اظهار كرد: اكثر ناشران از كارت‌خوان‌هاي بانك صادرات استفاده مي‌كنند و تعداد كمي از ناشران هم كارت‌خوان‌هاي فروشگاه‌هاي خود را به نمايشگاه آورده‌اند كه اين موضوع موجب مشكل شده است. 

وي تصريح كرد: در پنج روز نخست نمايشگاه، ناشراني كه از دستگاه‌هاي بانك صادرات استفاده‌ كرد‌ه‌اند، مشكلي نداشتند اما برخي ناشران كه از كارت‌خوان‌هاي شخصي استفاده كردند تا حدودي دچار مشكل شدند. 

به گفته آموزگار، در بخش ناشران بين‌الملل حدود 98 درصد ناشران از دستگاه‌هاي كارت‌خوان جديد بانك صادرات استفاده مي‌كنند.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا شنبه هفته آتي( 24 ارديبهشت) در مصلاي امام خميني (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط