سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
واژه‌نامه تخصصی یادگیری حرکتی و كنترل حركتي

كتاب «مفاهيم در يادگيري » اثر دكتر سيدمحمدكاظم واعظ موسوي و دكتر پونه مختاري با هدف دستيابي سريع به مفهوم‌هاي واژه‌هاي جديد در اين رشته منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ اثر حاضر با ارايه تفسير واژه‌هاي تخصصی در يادگيري و كنترل حركتي، مانند يك واژه‌نامه تدوين شده است كه به ارايه دقيق واژگان براساس حروف الفبا مي‌پردازد.

در قسمتي از پيشگفتار نويسندگان آمده است: «ابتدا از تمامي كتاب‌ها و واژه‌نامه‌هاي فارسي و انگليسي موجود در حوزه رفتار حركتي،‌ واژه‌هاي مربوط به يادگيري و كنترل حركتي استخراج شد. در اين مرحله مشاهده شد كه در متون فارسي براي برخي واژه‌هاي تخصصي، ترجمه متفاوتي در نظر گرفته شده و حتي بعضي واژه‌ها داراي سه معادل متفاوت هستند. به منظور رفع اين نقيصه كه دانشجويان را در مواجهه با متون كنترل و يادگيري دچار ابهام مي‌كند، ضمن در نظر گرفتن فرهنگ‌نامه‌هاي تخصصي، مناسب‌ترين واژه برگزيده شده. در هنگام لزوم، در متن مربوط به آن واژه، لغات مترادف و به خصوص آنهايي كه زياد استعمال شده‌اند، گنجانده شد.»

كتاب «مفاهيم در يادگيري و كنترل حركتي» از سوي نشر علم و حركت در شمارگان 1100 نسخه، 120 صفحه و بهاي 35000 ريال به بازار نشر عرضه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط