شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
خاطرات رزمنده و مبارز ايلامي در "تنهايي" نوشته شد

خاطرات "جعفر خيتال" يكي از فعالان انقلاب و رزمندگان استان ايلام از دهه‌های 1350 و 1360 در كتابي با عنوان "تنهايي" تدوين شده است. حوزه‌ هنري استان اين اثر را منتشر خواهد كرد.\

محمدعلي قاسمي، نويسنده کتاب "تنهایی" در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: جعفر خيتال در دوران قبل از انقلاب، جزء ايلامي‌هاي مقيم عراق بوده كه به ايران بازگردانده مي‌شود و تا پيروزي انقلاب، فعاليت‌هاي مبارزاتي خود را ادامه مي‌د‌هد.

وي يادآوري كرد: خيتال با آغاز جنگ تحميلي عراق علیه ایران در مقاومت 34 روزه خرمشهر حضور پيدا مي‌كند و پس از سقوط اين شهر، به دهلران رفته و به عنوان رزمنده داوطلب به جبهه‌ مي‌رود.

رييس حوزه‌هنري ايلام ادامه داد: او سپس مسووليت بنياد امور مهاجرين در ايلام را برعهده مي‌گيرد و در سال 1364 به عنوان رزمنده‌اي چريكي، در عمليات‌هاي برون‌مرزي در كردستان عراق حضور پيدا مي‌كند و سپس تا پايان جنگ، به عنوان يكي از کارکنان وزارت كشور در ايلام فعاليت مي‌كند.

قاسمي با اشاره به فراز و فرودهاي جذاب موجود در زندگي جعفر خيتال گفت: بازنويسي يادداشت‌هاي او از دوران انقلاب و جنگ، حدود يك سال به طول انجاميد و سپس براي تكميل و تقويت جنبه‌هاي استنادي خاطرات، مصاحبه‌هايي با همرزمان جعفر خيتال انجام دادم و در نهايت، نگارش كتاب "تنهايي" حدود يك سال طول كشيد. 

وی درباره ويژگي اين مجموعه خاطره گفت: نيروهاي داوطلب ايلامي، نقش بسزايي در مقاومت خرمشهر در روزهای آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داشته‌اند. برخي از نيروهاي معارض عراقي نيز توسط اين گروه سازماندهي شده بودند. ياد و نام اين افراد به واسطه نگارش كتاب "تنهايي" ماندگار خواهد شد.

محمدعلي قاسمي در پايان گفت: كتاب "تنهايي" تا پايان امسال به همت حوزه‌هنري ايلام، به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط