یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
ارتقاي فرهنگ كتابخواني؛ محور اصلي نهمين جشنواره تابستاني تهران

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در نشست خبري كه امروز(29 خرداد) با حضور گروهي از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بيان عناوين اصلي برنامه‌هاي نهمين جشنواره تابستاني اين سازمان، گفت: امسال با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان اعضاي خانواده‌هاي تهراني،‌ برنامه‌هاي ويژه‌اي اجرا خواهند شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، امير خوراكيان در اين نشست خبري كه در فرهنگسراي انديشه برگزار شد، عنوان داشت: برگزاري مسابقه بزرگ كتابخواني در هر فصل از سال با موضوعات مختلف، از جمله برنامه‌هايي به شمار مي‌رود كه در سال جاري با هدف ترويج فرهنگ مطالعه پيش‌بيني شده است. اين مسابقه اكنون با عنوان «خانواده خوب» در حال اجراست.

وي ادامه داد: علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در مسابقه بزرگ كتابخواني با شماره 1837 تماس بگيرند تا كتابي كه به عنوان منبع سوالات مسابقه انتخاب شده است، به نشاني آنها ارسال شود.

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تصريح كرد: اين سازمان در آستانه هفته كتاب و كتابخواني و نمايشگاه «ياد يار مهربان» برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي ترويج فرهنگ مطالعه در ميان شهروندان برگزار خواهد كرد كه در آينده اطلاع‌‌رساني خواهند شد. برنامه‌هاي مربوط به حوزه كتاب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال جاري به طور كلي با هدف انسجام بيشتر و تاثيرگذاري بهتر با عنوان «كتاب؛ سايبان شهر» ارايه مي‌شوند.

خوراكيان افزود: از ديگر برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال 90 مي‌توان به توليد و توزيع كتاب شنيداري با موضوع «اخلاق شهروندي» ويژه رانندگان تاكسي‌ها، توليد نشريه صوتي، راه‌اندازي شبكه مجازي بلوتوث مترو و استمرار توزيع كتاب در شبكه مترو و اتوبوس‌راني اشاره كرد. همچنين فرهنگسراي قرآن در تابستان سال جاري ويژه برنامه‌اي با عنوان «قرآن و خانواده» را با هدف بهره‌مندي از فرامين الهي در مديريت خانواده اجرا خواهد كرد.

وي عنوان داشت: برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب و معرفي كتاب‌هاي شاخص سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، عرضه محصولات چند رسانه‌اي و ويژه‌ برنامه‌هاي مشاوره و پاسخگويي، از ديگر برنامه‌هايي‌اند كه در مناطق بيست و دوگانه شهر تهران و در سراسر فرهنگسراهاي محلات تهران در تابستان سال جاري ارايه خواهند شد.
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به اين كه در تمام برنامه‌هاي تابستان سال جاري به مقوله ترويج سبك زندگي ايراني ـ اسلامي تاكيد خواهد شد، گفت: با توجه به هجمه كشورهاي بيگانه به ارزش‌هاي ديني و بنيان خانواده اسلامي، اين سازمان كوشيده تا در تمام حوزه‌ها، هم در بحث محتوا كه شامل كتاب، نشريه و ساير محصولات فرهنگي مي‌شود و هم در مباحث عملي و شيوه‌هاي اجرا، در تمام مقاطع سني به مساله خانواده‌محوري، ترويج سبك زندگي ايراني ـ اسلامي و نشاط معنوي بپردازد تا از گسسته شدن انسجام نظام خانواده ايراني جلوگيري شود.

خوراكيان در پايان گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در هفت مقطع زماني مختلف(هفت هفته) به مناسبت‌هاي متفاوت مذهبي مانند مبعث رسول اكرم(ص) و نيمه شعبان برنامه‌هاي ويژه‌اي را ارايه مي‌دهد. «ارتقاي فرهنگ و آيين همسايگي»، «ارتقاي فرهنگ مطالعه و كتابخواني»، «استحكام بناي خانواده»، «فرهنگ اميد و انتظار»، «مديريت مصرف در خانواده» و «مديريت بهره‌منداي از رسانه‌هاي نوظهور در خانواده» عناوين برخي از موضوعاتي محسوب مي‌شوند كه در هفته مربوطه، برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي ويژه‌اي به شهروندان ارايه خواهد شند. معرفي و توزيع كتاب‌ با محتواي مربوط به موضوع، بخشي از فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اين مقاطع زماني را تشكيل مي‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط