نظرات و دیدگاه های روسای بزرگترین و معروفتربن شرکتهای بینالمللی درباره بازار تجاری ترکیه در قالب یک کتاب منتشر شد._
دکتر سوزان میولر که این کتاب را به طور مشترک با وارنر ای.اشتین نوشته، با اشاره به شرایط سختی که مردم ترکیه- به خاطر فقدان منابع طبیعی-با آن روبهرو بوده و هستند، معتقد است که ترک ها تحت چنین شرایطی مجبور شدهاند به سمت طراحی و توسعه نوعی «استراتژی بقا» حرکت کنند، استراتژی که در دورههای بلند بلاتکلیفی، ظرفیت ابتکار و خلاقیت در آن دو نیاز کلیدی هستند. او میگوید: «امروز دیگر ترکها استاد مدیریت بحران هستند،ولی در مديریت زمان تا حدی ضعیفاند.» به گفته این نویسنده، هر فرهنگی منطق و عقلانیت مخصوص به خود را دارد و ایجاد آشتی بین تفاوتهای فرهنگی و آمیختن مزایای تنوع فرهنگی در سطحی جدید، برای دست آوردهای موثر بینفرهنگی و همکارانه کلیدی است.
نویسندگان در کتاب خود سعی کرده اند بین شرکت های خارجی در ترکیه (شرکتهای تابع) و شعب مرکزی آنها در خارج این کشور پل بزنند و در این راه از اطلاعات موثق درباره شرایط واقعی ترکیه مدرن و شرایط زندگی تجاری در این کشور استفاده کردهاند.
نظر شما