چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
زندگی تجاری در ترکیه از زبان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی

نظرات و دیدگاه های روسای بزرگ‌ترین و معروف‌تربن شرکت‌های بین‌المللی درباره بازار تجاری ترکیه در قالب یک کتاب منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه حریت، این کتاب که با عنوان «ترکیه مدرن» منتشر شده، تجارب روسای شرکت های بزرگ مانند زیمنس، اوسرام، بوش، شات اوریم و یونیلور را که در ترکیه فعالند درباره بازار این کشور جمع‌آوری کرده است.

دکتر سوزان میولر که این کتاب را به طور مشترک با وارنر ای.اشتین نوشته، با اشاره به شرایط سختی که مردم ترکیه- به خاطر فقدان منابع طبیعی-با آن روبه‌رو بوده و هستند، معتقد است که ترک ها تحت چنین شرایطی مجبور شده‌اند به سمت طراحی و توسعه نوعی «استراتژی بقا» حرکت کنند، استراتژی که در دوره‌های بلند بلاتکلیفی، ظرفیت ابتکار و خلاقیت در آن دو نیاز کلیدی هستند. او می‌گوید: «امروز دیگر ترک‌ها استاد مدیریت بحران هستند،ولی در مديریت زمان تا حدی ضعیف‌اند.» به گفته این نویسنده، هر فرهنگی منطق و عقلانیت مخصوص به خود را دارد و ایجاد آشتی بین تفاوت‌های فرهنگی و آمیختن مزایای تنوع فرهنگی در سطحی جدید، برای دست آوردهای موثر بین‌فرهنگی و همکارانه کلیدی است.

نویسندگان در کتاب خود سعی کرده اند بین شرکت های خارجی در ترکیه (شرکت‌های تابع) و شعب مرکزی آنها در خارج این کشور پل بزنند و در این راه از اطلاعات موثق درباره شرایط واقعی ترکیه مدرن و شرایط زندگی تجاری در این کشور استفاده کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها