سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
«تو ماه می‌روی» به چاپ رسيد

پنجمین دفتر شعر امیر اکبرزاده با عنوان «تو ماه می‌روی» از سوي انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این دفتر غزل‌های نئوکلاسیک عاطفی شاعر را شامل می‌شود.*

اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: این مجموعه 40 غزل نئوکلاسیک را شامل می‌شود که در زمان‌های مختلفی سروده شده‌اند. البته در شعرهایم هیچ‌گاه تاریخ سرایش را ذکر نمی‌کنم و آن‌ها را از نظر تاریخ سرایش دسته‌بندی نکرده‌ام.

وی درباره موضوع غزل‌های این مجموعه افزود: این غزل‌ها پیرامون مسایل اجتماعی و عاطفی سروده شده‌اند. همچنین چند کار فلسفی نیز در میان این آثار دیده می‌شود.

این شاعر به چهارمین مجموعه شعرش اشاره كرد و گفت: دفتر شعر پیشینم با عنوان «در پیله‌ام چراغانی‌ست» در سال 89 توسط انتشارات «بوستان کتاب» منتشر شد. این مجموعه شعرهای آیینی من درباره چهارده معصوم(ع) را شامل می‌شد. در این دفتر دو برخورد جدید با غزل پیوسته را معرفی کرده بودم.

وی درباره تفاوت این دفتر و مجموعه شعر جدیدش توضیح داد: از نظر زبانی و اندیشه‌ای هر دو دفتر هم راستا هستند. اما در مجموعه شعر «تو ماه می‌روی» از تعابیر و اصطلاحات جدیدتر و موضوعات عاطفی بهره گرفته‌ام.

این شاعر در پایان یادآور شد: پنجمین دفتر شعرم در حقیقت برای دو مجموعه بعدی‌ام با عنوان‌های «پروانه‌های کولی» و «همه آدم‌ها یک خواب می‌بینند» یک تیتر خبری به حساب می‌آید و برای این دو دفتر اطلاع‌رسانی می‌کند. این دو دفتر شعر تا پایان سال منتشر می‌شوند.

امیر اکبرزاده متولد 16 تیر 1359 در شهر قم است. وی از دوران ابتدایی سرودن شعر را آغاز کرده و خود را مدیون راهنمایی‌های استادش حسن حسن‌زاده متخلص به «افق» می‌داند که وزن و عروض را به او شناسانده است.

این شاعر از اعضای دفتر شعر جوان است و در کنار شعر به خوشنویسی و همچنین گرافیک می‌پردازد. وي در دو دوره جشنواره «شب‌های شهریور» و دو دوره متوالی جشنواره «ایران ما» به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

پیش‌تر از اکبرزاده، چهار مجموعه شعر با عنوان‌های «راس کدام جمعه ساعت‌ها زنگ می‌زنند»، «چراغ پنجره‌ها روشن است»، «نام کوچک ستاره‌ها» و «در پیله‌ام چراغانی‌ست» منتشر شده است.

مجموعه شعر «تو ماه می‌روی» در 72 صفحه از سوي انتشارات فصل پنجم منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط