«نقاط عطف در پژوهشهاي ارتباط جمعي؛ تاثيرات رسانه» عنوان كتابي است كه نشر دانژه به تازگي آن را به چاپ رسانده است. اين نوشتار مبناهاي پژوهشي درك ارتباط جمعي در زمينههاي گوناگون اعم از فيلمهاي سينمايي و كودكان، نگرش اجتماعي، هراسهاي راديويي، پيكار سياسي را بررسي و تبيين ميكند.*
كتاب «نقاط عطف در پژوهشهاي ارتباط جمعي؛ تاثيرات رسانه» با استناد بر اين كه مطالعه ارتباطات جمعي و رسانهها پس از ابعاد پر رمز و راز ارتباطات انساني، دومين حوزهاي به شمار ميآيد كه پژوهشگران بيشماري را به سوي خود كشانده است تا هريك با رويكردهاي خاص خود به طرح پرسشها و يافتن پاسخهايي در اين قلمرو بپردازند، بنيانهاي پژوهشي اين عرصه را ميكاود.
به اعتقاد دكتر غلامرضا آذر، ويراستار اين كتاب، پژوهش در شكل و محتواي رسانهها كه اغلب نشانگر ميراث فكري بنيانگذاران و پيشگامان علوم اجتماعي و انساني است، با تمركز بر سلسله سنتهاي روششناسي و ارايه نظريههاي ارتباطي كاربردي به تداوم و حيات خويش معنا ميبخشد.
مضامين اين اثر در دو بخش كلي به بررسي «ريشههاي تاريخي و پژوهش در ارتباط جمعي» و «حال و آينده نظريههاي ارتباطات(انساني ـ جمعي)» ميپردازند. تمركز اصلي دومين بخش اين اثر بر بُعد اقناع و ارتباط، نفوذ شخصي، رهبري فكري، برجستهسازي مطبوعات، خشونت و رسانهها، تلويزيون و سلامت جسمي و رواني و ... استوار است.
استادان، دانشجويان، پژوهشگران و دستاندركاران مديريت رفتار جمعي، ارتباطپژوهان، روزنامهنگاران و كارشناسان امور فرهنگي، از جمله مخاطبان اين اثر ترجمهاي به شمار ميآيند.
انتشارات دانژه نخستين چاپ(ويراست سوم) كتاب «نقاط عطف در پژوهشهاي ارتباط جمعي؛ تاثيرات رسانه» را در شمارگان 1100 نسخه، 696 صفحه وزيري و بهاي 175000 ريال در سال 90 روانه بازار كتاب كرده است.
نظر شما