ظرفيتها و فعاليتهاي «مدرسه قرآني» در بخش آموزش نوزدهمين نمايشگاه بينالمللي قرآن كريم به نمايش گذاشته شد.*
وي ادامه داد: در اين غرفه با بازديدكنندگاني كه عمدتاً از قشر نوجوان و جوان هستند به مدت پنج دقيقه مباحثي از روخواني و روانخواني قرآنكريم كار ميشود و به مدت چند دقيقه هم امتحاني از مطالب گفته شده به صورت كاربردي در آيات قرآن گرفته ميشود و برگزيدگان نيز هدايايي به رسم يادبود.دريافت ميكنند.
خواجوي عنوان كرد: اين غرفه به همت آموزش و پرورش راهاندازي شده است كه نزديك به 10 هزار مدرسه قرآني در سراسر كشور دارد. كلاسهاي «مدرسه قرآني» ويژگيهاي خاصي دارد كه مهمترين آن تدوين شيوههاي نوين آموزش قرآن است كه بايد براساس توانمنديهاي دانشآموزان صورت گيرد تا موجب دلزدگي آنها نشود.
توانايي يادگيري قرآن توسط دانشآموزان استثنايي، جلوهاي از رحمت خداوند است
خبر ديگر از بخش آموزش نمايشگاه قرآن كريم اينكه يدالله آهنگر، معلم قرآن دانشآموزان استثنايي درباره روش تدريس روخواني قرآنكريم به دانشآموزان ناشنوا گفت: از آنجا كه دانشآموزان با نيازهاي ويژه مانند ناشنوايان، از دايره لغات كمي برخوردارند، بنابراين آموزش به آنها بايد با شرايط ويژهاي انجام شود.
وي ادامه داد: در آموزش قرآن به اين كودكان بايد از روشهاي مستقيم و نيمهمستقيم و روش اشاره بهره برد. آموزش و روخواني قرآنكريم براي اين دانشآموزان نيز همانند ساير دانشآموزها از ابتداي ورود به مدرسه آغاز ميشود.
اين معلم قرآن گفت: دانشآموزان ناشنوا از آنجا كه نميتوانند به راحتي با تعبير ارتباط برقرار كنند، ارتباط بسيار پررنگي با معلم خود و پدر و مادر خود دارند و اشتياق زيادي در امر يادگيري قرآنكريم از خود نشان ميدهند، در اين آموزشها از مفاهيم ساده و محوري مانند احسان به والدين، مهرباني، رعايت فضائل اخلاقي و خوبيها استفاده ميشود.
وي در پايان اظهار كرد: توانايي يادگيري دانشآموزان استثنايي جلوهاي از رحمت خداوند به انسان در تعليم و تربيت است، زيرا با از دست دادن يك حس، حس ديگري در آنها از قوه به فعل تبديل و پل ارتباطي آنها با جهان خارج و فراگيري علوم ميشود.
نوزدهمين نمايشگاه بينالمللي قرآن كريم با شعار «قرآن، كتاب بيداري» تا چهارم ارديبهشت ماه از ساعت 17 تا 24 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 برپاست.
نظر شما