چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
اهداي مجموعه 2 هزار جلدي آثار حقوقي و ادبي به كتابخانه مجلس

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه روز گذشته(اول شهريور ماه) مجموعه دو هزار جلدي «تورج نگهبان» به اين مركز اهدا شد، گفت: متاسفانه به دليل كمبود فضا ناچاريم بخشي از اين مكتوبات را در كتابخانه مجلس نگهداري كنيم.*

علي‌اكبر زارع‌بيدكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره توضيح داد: «تورج نگهبان» در شمار شاعران و نويسندگان ايراني بود كه در رشته ادبيات و حقوق تحصيلات دانشگاهي خود را تا مقطع كارشناسي ارشد ادامه داد. وي سال 1387 درگذشت و خانواده‌اش براي حفظ و نگهداري مجموعه آثار او تصميم به اهداي آنها به كتابخانه مجلس گرفتند.

وي با اشاره به اين كه حدود 90 درصد اين آثار به زبان فارسي و ساير كتاب‌ها به زبان انگليسي‌اند، گفت: در اين ميان نزديك به 70 درصد كتاب‌هاي اين مجموعه در حوزه شعر، ادبيات، رمان و حقوق‌اند و ساير كتاب‌ها به موضوعاتي نظير تاريخ، فلسفه، آثار قرآني و عرفاني تعلق دارند. 

زارع‌بيدكي اغلب كتاب‌هاي اين مجموعه را مرتبط با دهه‌هاي 40 تا 70 هجري شمسي دانست و بيان كرد: در ميان اين آثار كتاب‌هاي مرجع و فرهنگ‌نامه نيز جاي دارند، اما متاسفانه به دليل محدوديت فضاي كتابخانه‌اي كتابخانه مجلس نمي‌توانيم تمامي آثار اين مجموعه را در اين كتابخانه جاي دهيم.

وي افزود: بر اين اساس تصميم داريم تنها كتاب‌هايي را كه در اين كتابخانه موجود نيستند يا تنها يك نسخه از آنها وجود دارد را نگهداري كنيم و بر مبناي توافقي كه با خانواده تورج نگهبان صورت گرفته است، ساير آثار را كه به مهر اهدايي كتابخانه مجلس ممهور شده‌اند، به كتابخانه‌هاي بزرگ ديگر تحويل دهيم.

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: با بررسي كلي آثار اين مجموعه، تخمين زده مي‌شود كه حدود 30 درصد از كتاب‌هاي اين مجموعه 2000 جلدي در كتابخانه مجلس باقي بمانند و ساير كتاب‌ها به كتابخانه‌هاي مرتبط اهدا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط