یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پكن فردا خاتمه مي‌يابد

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پكن كه صبح چهارشنبه، 9 شهريور ماه افتتاح شده بود، فردا 14 شهريور، خاتمه مي‌يابد. بيش از 300 عنوان كتاب از ايران در اين نمايشگاه ارايه شده اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این نمایشگاه پنج روزه در فضایی به مساحت 53 هزار و ششصد متر مربع با بیش از دو هزار ناشر از 60 کشور و منطقه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی پکن برگزار شد.

مساحت اين دوره از نمايشگاه كتاب پكن در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود 15 هزار متر مربع افزایش داشت. اين نمایشگاه، در چهار بخش نشر دیجیتال، نشست‌هاي ارايه مقالات مولفان، نشست‌های تبادل فرهنگی و تجارت کتاب و همچنين ارايه خدمات مشاوره برپا شده بود.

در اين نمایشگاه، غرفه جمهوري اسلامي ايران در فضایی به مساحت چهل و هشت متر مربع به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در پكن فعاليت داشت. 

به كار بردن نمادهاي معماري ايراني در طراحي غرفه، همچنين آويختن تصاویري از حرم امام رضا(ع)، مسجد امام اصفهان و سی ‌و سه پل و چهل‌ستون از جمله ويژگي‌هاي ظاهري غرفه كشورمان بودند.

در اين غرفه، انتشارات بین‌المللی الهدی به نمایندگی از چند ناشر داخلی ایران بیش از 300 عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، چینی و فارسی ارايه كرد. آثاري در حوزه‌هاي ادبی، تاریخی، هنری، ایران‌شناسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، مذهبی، آثار و اندیشه‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب از جمله موضوعات اين كتاب‌ها بودند.

آثار ارايه شده در این نمایشگاه فروخته نمي‌شدند و ناشران تنها به واگذاری امتیاز چاپ یا کپی‌رایت کتاب‌های خود پرداختند.

نمایشگاه كتاب پكن به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های آسیایی و بین‌المللی كتاب از سال 1986 تا 2002 به طور نامنظم و از سال 2002 تاکنون به صورت منظم هر سال برگزار شده است.

امسال کشور هلند مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پكن بود.

در روز افتتاحیه نمایشگاه، مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و سرپرست رایزنی فرهنگی كشورمان حضور داشتند.

از مهم‌ترین نکات بارز این نمایشگاه ایجاد بخش نشریات دیجیتال بود که حدود 10 هزار متر مربع از فضای نمایشگاه را به خود اختصاص مي‌داد. در این بخش به طور متمرکز فعالیت‌های مرتبط از جمله فنون جدید نشریات دیجتال، تنظیم، آماده سازی، چاپ دیجیتال و تکمیل آن به معرض نمایش گذاشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط