چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
«شوپنهاور و نیچه» منتشر می‌شود

کتاب «شوپنهاور و نیچه» نوشته «گئورگ زیمل» کمتر از یک ماه آینده منتشر می‌شود. زیمل در این اثر، نظریه و رویکرد خود درباره فلسفه را شرح می‌دهد.-

شهناز مسمی‌پرست، مترجم كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر را یکی از سه کتاب مهم زیمل معرفی کرد و گفت: این اثر که در سال 1909 نوشته شد، به ادعای مترجمان انگلیسی آن، یکی از سه کتاب مهم زیمل محسوب می‌شود.

وی حوزه‌های کاری این اندیشمند آلمانی را وسیع و متعدد دانست و گفت: زیمل خود را در یک حوزه خاص محدود نکرد. جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه از جمله حوزه های نظریه‌پردازی‌های وی محسوب مي‌شوند. 

مسمی‌پرست ادامه داد: او در این کتاب بررسی اندیشه شوپنهاور و نیچه را ابزاری برای ارایه ايده خود قرار دارد. درباره این ايده، به طور مختصر می‌توان گفت که زیمل، فلسفه را طبع یا قریحه‌ای می‌داند که مانند تصویری از جهان دیده می‌شود.

وی افزود: به باور زیمل، هر یک از فلاسفه مهم و تاثیرگذار، طبع و قریحه خاص خود را دارند که از طریق فلسفه، آن را عیان می‌کنند و به نمایش می‌گذارند. در واقع، اندیشه فلاسفه مختلف، طبع‌های مختلف آدمی را نشان می‌دهند و وجود آدمی در قالب طبایع مختلف فلسفه، قابل شناسایی است.

این مترجم با اشاره به ترجمه مقاله‌ای از زیمل با موضوع سرشت فلسفه و افزودن آن به اين کتاب گفت: این مقاله، مستقل از این کتاب و بخشی از کتاب مهم دیگر زیمل است. او در این مقاله، ايده‌اش درباره فلسفه را شرح می‌دهد، شرحی که به فهم مفاهیم دشوار کتاب کمک می‌کند.

کتاب «شوپنهاور و نیچه» کمتر از یک ماه آینده از سوی نشر علم منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط