پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
ارسال 26 هزار و 578 اثر به دبيرخانه نمايشگاه ياد يار مهربان

مهلت ارسال آثار ناشران سراسر كشور به دبيرخانه نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان ديروز(23 شهريور) به پايان رسيد. حدود 552 ناشر در اين دوره از نمايشگاه با ارسال 26 هزار و 578 عنوان كتاب ثبت‌نام كرده‌اند._

محسن عموشاهي، مدير اجرايي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر اظهار كرد: تعداد ناشران و كتاب‌هاي ارسالي به دبيرخانه نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد افزايش داشته‌اند. همچنين در اين دوره از نمايشگاه، ناشران شهرستاني بيشتري ثبت‌نام كرده‌اند.

وي ادامه داد: از ميان آثاري كه ارسال شده‌اند، كتاب‌هاي حوزه ادبيات بيشترين آمار را به خود اختصاص داده‌اند. حدود 7/19 درصد از كتاب‌هاي ارسالي به اين حوزه مربوط مي‌شوند. همچنين 5 /19 درصد كتاب‌ها به حوزه كودك، 8/15 درصد به حوزه دين، 5/13 درصد به حوزه علوم كاربردي و محض و 5/10 درصد به حوزه علوم اجتماعي مربوط مي‌شوند.

مدير اجرايي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان تصريح كرد: كار كارشناسي و بررسي كتاب‌هاي ارسالي به دبيرخانه را از شنبه(26 شهريور) آغاز خواهيم كرد و مي‌كوشيم در هفته آخر مهرماه، نتايج را از طريق پايگاه‌هاي الكترونيكي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان به نشانيwww.yym.ir و www.shahrpress.ir به اطلاع ناشران برسانيم تا از عناوين كتاب‌هايشان كه در نمايشگاه عرضه خواهند شد، آگاه و براي حضور در نمايشگاه آماده شوند. همچنين در اوايل آبان ماه، نشستي با هدف برقراري هماهنگي‌هاي لازم براي برپايي هرچه بهتر نمايشگاه با حضور ناشران برگزار خواهد شد.

عموشاهي يادآور شد: امسال براي نخستين بار كارت‌هاي ويژه‌اي در اختيار ناشران قرار مي‌گيرد تا بتوانند از طريق رايانه‌هاي مستقر در غرفه خويش و اطلاعات مندرج در اين كارت‌ها به سيستم اطلاع‌رساني نمايشگاه ياد يار مهربان دسترسي پيدا كنند و از آخرين اطلاعات مربوط به ميزان فروش كتاب‌هاي خود آگاه شوند.

وي ادامه داد: علاوه بر مدارس آموزش و پرورش، مدارس ديني و حوزه‌هاي علميه شهر تهران مخاطبان نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان را تشكيل مي‌دهند. متوليان برپايي اين دوره از نمايشگاه براي هريك از حوزه‌هاي علميه شهر تهران و مدارس ديني، اعتباري بالغ بر 10 ميليون ريال در نظر گرفته‌اند تا آنها نيز بتوانند به طور ويژه كتاب‌هاي مورد نيازشان را تهيه كنند. همچنين كتابخانه‌هاي عمومي شهر تهران، متناسب با اولويت و رتبه‌بندي‌هايي كه دارند، از اعتبار پنج ميليون ريالي تا پانزده ميليون ريالي برخوردار خواهند شد تا امكان دريافت كتاب رايگان از نمايشگاه را داشته باشند.

مدير اجرايي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان افزود: امسال براي نخستين بار براي تمام مخاطبان نمايشگاه اين امكان را فراهم كرده‌ايم تا پس از پايان يافتن مراحل كارشناسي كتاب‌ها(هفته آخر مهرماه) با مراجعه به پايگاه‌هاي الكترونيكي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان(www.yym.ir و www.shahrpress.ir ) بتوانند از تمام جزييات و مشخصات كتاب‌هاي مورد نيازشان و اينكه كتابهايشان در كدام غرفه قابل دسترسي‌اند، مطلع شوند تا با آگاهي بيشتر به نمايشگاه وارد و نسبت به تهيه كتاب‌هايشان اقدام كنند.

عموشاهي با اشاره به شيوه‌هاي راهنمايي مخاطبان براي تهيه كتاب مورد نيازشان در نمايشگاه بيان كرد: امسال در نمايشگاه ياد يار مهربان علاوه بر برپايي بخش اصلي كه غرفه‌هاي ناشران سراسر كشور در آن راه‌اندازي خواهند شد، بخش ديگري با عنوان بخش «موضوعي» در طبقه‌اي جداگانه برپا مي‌شود و يك نمونه از تمام كتاب‌هاي عرضه شده در نمايشگاه به صورت موضوعي، تفكيك و چينش خواهند شد. در اين صورت مخاطبان مي‌توانند تمام عناوين مربوط به موضوعات مختلف را مشاهده و براي تهيه آن به غرفه مورد نظر مراجعه كنند. همچنين در داخل نمايشگاه، باجه‌هاي اطلاع‌رساني با عنوان «از من بپرسيد» با هدف راهنمايي مخاطبان راه‌اندازي خواهند شد.

مدير اجرايي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان عنوان كرد: مدارس جديد التاسيس، مدارسي كه سال گذشته در نمايشگاه ياديار مهربان شركت نكرده‌اند و مدارسي كه اطلاعات آنها مانند نشاني يا تعداد نوبت آموزشي آنها تغيير كرده است، مي‌توانند از طريق نمابر 22856118 اطلاعات و مشخصات اساسي خود را به دبيرخانه نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان ارسال كنند.

وي در پايان با بيان اين مطلب كه سازمان فرهنگي ـ هنري شهرداري تهران و معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از اجراي موفقيت‌آميز هشت دوره طرح بزرگ اهداي كتاب به مدارس شهر تهران با هدف رونق و نشاط علمي مدارس و ارزش‌گذاري به علم و معرفت به برگزاري نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان اقدام كرده است، گفت: ايجاد فرصت انتخاب براي مسوولان مدارس از ميان كتاب‌هاي عرضه شده در نمايشگاه ياد يار مهربان با هدف رفع نيازهاي واقعي واحدهاي آموزشي، تجهيز كتابخانه‌هاي آنها، رعايت اصل احترام و فراهم كردن حداكثر تسهيلات به مراجعان، ارتقاي كيفيت خدمت‌رساني به مدارس و ناشران با استفاده از فناوري‌هاي رايانه‌اي با هدف سهولت در انتخاب كالا و پردازش سريع و دقيق اطلاعات از جمله رويكردهاي نهمين نمايشگاه ياد يار مهربان به شمار مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط