رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين دورهها ويژه كاركنان مياني نشر است، در این دورهها نیروهایی آموزش داده ميشوند كه بتوانند با مهارت به دست آورده، مسوولیت یك قسمت را بر عهده بگیرند.
فتحالله فروغي ادامه داد: فراگيران در اين دوره با مباحثي مانند پیشینه نشر کتاب، کلیات نشر کتاب، تولید فرهنگی، تولید هنری و فني، تولید چاپ، اهداف، مدیریت و برنامهریزی در مراكز انتشاراتی، اقتصاد نشر و امور مالی و حسابداري آشنا ميشوند.
وي با اشاره به سرفصلهاي اين دوره آموزشي نيز توضيح داد: همچنين آشنايي با امور حقوقی و اداری، قوانین و مقررات نشر، قراردادها، اهمیت و ضرورت، انبارداری و توزیع و فروش کتاب، فروش اینترنتی و تولید کتاب الکترونیک، روابط عمومی، اطلاعرسانی و تبلیغات، گفتوگو با صاحبنظران صنعت نشر و بازدید از مؤسسات انتشاراتی، لیتوگرافی و چاپ و صحافی نيز در اين دوره گنجانده شده است.
به گفته فروغي، آشنايي با مراحل سهگانه تولید كتاب شامل تولید فرهنگی، تولید هنری، فنی و تولید چاپی و مباحثی چون روابط عمومی در نشر، نیازسنجی و بازاریابی نيز در این دوره قرار دارد.
رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران همچنين از تجديد نظر در مبحث «كليات نشر» خبر داد و يادآور شد: در اين بخش، فراگيران با مباحث مطروحه در حوزه نشر، همچنين ساختار و وضعيت نشر در ايران آشنا ميشوند.
وي با بيان اينكه كلاسهاي اين دوره سه روز در هفته برگزار ميشود، افزود: تفاوت دوره كنوني با دورههاي قبل اين است كه كلاسها در روزهاي زوج برگزار ميشود.
فروغي همچنين از اتمام اين دورههاي آموزشي در 11 آبان ماه خبر داد و گفت: 50 درصد از 100 امتياز نهايي شركتكنندگان دوره به حضور بهموقع و فعال در كلاس و 50 درصد آن بر اساس آزمون پايان دوره محاسبه ميشود.
یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
نظر شما