سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
«انتظار» پناهيان به‌سر مي‌آيد

حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان بخشي از مجموعه سخنراني‌هاي خود را درباره مفهوم و معناي انتظار عالمانه در كتابي با عنوان «انتظار» در آستانه نشر دارد./

كارشناس مسايل مذهبي و ديني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار كرد: محتواي اين كتاب، محصول مباحثي است كه در سا‌ل هاي اخير در جمع دانشجويان عنوان شده‌اند. اين اثر كه تا حدي جنبه آموزشي دارد، مي‌كوشد به تعميق معناي انتظار در ذهن نسل جوان جامعه كمك كند.

وي تلاش براي ايجاد نگاهي متفاوت و موثر به مقوله انتظار منجي به گونه‌اي كه تاثيرگذار و اثر بخش باشد را از جمله اهداف تدوين اين اثر ياد كرد و گفت: در اين كتاب به تفصيل به تفاوت ميان نگاه عاميانه و نگاه عالمانه به مفهوم انتظار پرداخته‌ام. نگاه عاميانه، نگاهي سطحي و آسيب‌پذير است كه بر اساس شنيده‌ها و برخي قضاوت‌هاي ناصحيح شكل مي‌گيرد، اما نتيجه نگاه عالمانه به انتظار، جدي گرفتن مقوله انتظار و مهدويت است، جديتي كه هنوز در جامعه ما به شكل كامل ديده نمي‌شود.

حجت‌الاسلام پناهيان با اشاره به اين كه كتاب «انتظار» وي اكنون مراحل ويراستاري خود را پشت سر مي‌گذارد، يادآور شد: قرار است انتشارات «بيان معنوي» اين كتاب را تا دو ماه آينده منتشر و روانه بازار كتاب كند.

سخنران و كارشناس مسايل معنوي با تاكيد بر اين كه همواره علاقه‌مند بوده است از زواياي گوناگون به بررسي مباحث و مفاهيم ديني بپردازد، توصيه كرد: افراد و مبلغاني كه به هر شيوه‌اي از قبيل سخنراني در منبر، كلاس‌هاي درسي و آموزشي يا تدوين مكتوبات به به تبيين مفاهيم ديني مي‌پردازند، يا در حين فعاليت‌هاي رسانه‌اي مردم جامعه را با ابعاد گوناگون مفاهيم ديني آشنا مي‌سازند، بهتر است از تكرار بر زاويه‌اي كه مطلب در گذشته نيز براي مردم معرفي شده، بپرهيزند و از زواياي جديد استفاده كنند. اين نگاه تازه موجب مي‌شود معارف ديني جان تازه‌اي بگيرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها