پنجشنبه ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
شركت در جشنواره امام رضا(ع) به ترويج انديشه اهل بيت‌(ع) مي‌انجامد

نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و پنجمین جشنواره ملی کریمه اهل‌بیت(س) صبح امروز (7 مهر) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم آغاز به كار كرد.دکتر سیدمحمد حسيني شركت در برنامه‌هاي اين جشنواره را كمك به ترويج انديشه اهل‌بيت(ع) دانست._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این مراسم هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و شروع دهه كرامت، با حضور جمعی از علما، روحانیون، شخصیت‌های استانی و کشوری آغاز شد.

حسینی در آيين گشايش اين جشنواره که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، از برپايي برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در 30 کشور و 50 نقطه جهان، همزمان با برگزاري آنها در تمامي استان‌هاي ايران خبر داد. 

وي با اشاره به برپا داشتن اين جشن‌ها در مساجد، تكيه‌ها، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک تمامي نقاط كشور گفت: جشن‌هاي دهه کرامت در قم آغاز و در مشهد خاتمه می‌یابند. برنامه‌های ویژه‌ای نیز در مسیر حرکت امام رضا(ع) در شهرهایی نظير شلمچه، تفت و نیشابور در نظر گرفته شده‌اند.

حسيني شركت در اين برنامه‌ها را فرصتي براي ترويج افکار و اندیشه‌های اهل بیت(ع) دانست و گفت: آثار فرهنگی زیادی در حوزه‌هاي متعدد هنری شامل شعر، کتاب، قطعه ادبی، قصه، داستان و هنرهای تجسمی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند كه تعداد آنها به 103 هزار اثر مي‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار ارسالی به جشنواره امسال در همه حوزه‌ها را برخوردار از رشد كمي و كيفي دانست و گفت: امیدواریم همه اهل اندیشه، فکر و هنر وارد این عرصه شوند و با علم و هنرشان، خود را جاودانه کنند.

اختتامیه جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در شب میلاد ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 این جشنواره فرهنگی و هنری دو بخش هنری ـ تجسمی و ادبی رشته‌های خوش‌نویسی، نقاشی، پوستر، تصویرسازی و شعر را دربر مي‌گيرد.

در بخش خوش‌نویسی، آیات، روایات، زیارت‌نامه، اشعار و متن‌های مرتبط با شخصیت فاطمه معصومه(س) در یکی از قالب‌های خطوط نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته تحریر می‌شوند. 

در بخش تجسمی، تکنیک برای خلق اثر آزاد است، اما آثار می‌بایست برخوردار از پویایی، نوآوری و هویت فرهنگی و هنری در تکنیک، فرم و محتوا باشند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط